04 stycznia 2022

Strach sie bac

 Zaczal sie nowy rok, a  wraz z nim powyciagano z roznych smietnikow czarne przepowiednie. Siedzialam sobie w spokojny noworoczny poranek w kuchni przy lapku i bezmyslnie skrolowalam fejsbuczka, troche bolala mnie glowa, pewnie po tych dwoch lampkach wina wypitych w sylwestra, w mieszkaniu cisza, slubny z Toyka odsypiali, koty tez. 
I nagle uwage moja przyciagnal artykul o przepowiedniach Nostradamusa na obecny rok, juz sam tytul budzil groze, "Nostradamus przepowiada tragiczny rok 2022". Ja w ogole uwielbiam Nostradamusa, a jeszcze bardziej badaczy tych jego bredni, bo wszystko, co facet napisal, mozna interpretowac jak sie chce i dopasowywac do obecnej czy jakiejkolwiek innej sytuacji na swiecie. Facet jest uwazany za mistrza proroctw, najczesciej skrajnie pesymistycznych, a jego wersety sluza do straszenia kolejnych pokolen. No to lecimy z tym koksem:
- stolicy Francji Paryzowi grozi oblezenie, czy to w wyniku wojny czy tez masowych demonstracji - przyczyna pozostaje otwarta
- swiat stoi w obliczu dramatycznego kryzysu gospodarczego, inflacja doprowadzi do glodu i niepokojow spolecznych
- wielki kryzys wstrzasnie Europa, moze doprowadzic do jej upadku
- zas polnocnokoreanski dyktator padnie ofiara wypadku
Jest tylko maly problem, zwolennicy Nostradamusa slepo wierza i uwielbiaja jego straszne przepowiednie, podczas gdy inni uwazaja je za nonsensowne. Jakos gosciowi umknela swiatowa pandemia koronawirusa, a jako jasnowidz powinien ja przepowiedziec, bo zmienila ona caly dotychczasowy porzadek rzeczy.
Nieporuszona tym wszystkim skroluje sobie dalej, gdy nagle... wzrok moj przykuwa nastepny tytul "Przepowiednia Baby Wangi na 2022 rok. Seria katastrof i nowa pandemia". No rzucilam sie jak pies na ochlap czytac, co tam Baba wymyslila. 
A wiec: smierc, pozoga i zniszczenie, czesciowo zwiazane ze zmianami klimatu, dalej odkrycie w syberyjskich lodowcach takiego wirusa, ze ojapier***le!  Jak ten wirus pojdzie w dluga, to nie ma wuja we wsi, wszystko zabije, czlolwiekow i zwierzeta tez. W wielu aglomeracjach zabraknie wody pitnej, a w Indiach temperatury w okolicach 50°C stana sie normalnoscia. Szkodniki beda nam zzeraly plody rolne, trzesienia ziemi, tsunami, susze i pozary beda trawily ziemie. Na koniec najlepsze, ludzie zaczna zmieniac sie w zombie.
Nie bylabym soba, gdybym nie poleciala szukac, co ma do powiedzenia nasz domorosly jasnowidz, slusarz z wyksztalcenia, niejaki Jackowski, ktorego zadna dotychczasowa "przepowiednia" jakos nie chciala sie sprawdzic. 
Tak wiec mamy oczekiwac zbrojnych konfliktow i napiec, a punktami zapalnymi beda Ukraina i Iran, zas Polske czeka kolejny rozbior! Bedzie osamotniona i wypychana (tez mi nowina przy polityce pisu!) i nie bedzie traktowana jak partner. Dalej Jackowski belkocze o pandemii i jej nastepstwach, nic ciekawego.
No to mamy przepowiednie trojga najwiekszych swiatowych prorokow, na kogo stawiacie, ze sie sprawdzi?


46 komentarzy:

  1. Jak nikt z nich nie przewidzial pandemii w poprzednim roku, to ja im nie wierze ani troche. Dziwie sie ze w ogole chce sie im cokolwiek przepowiadac jak tak sie skompromitowali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie no, Nostradamus i ta Baba juz nie moga skorygowac, ale wlasnie brak wzmianki o pandemii juz ich jasnowidztwo skompromitowal. Natomiast Jackowski "przepowiada" tak zachowawczo, ze nie powinien sie mylic, a jednak malo co sie sprawdza z jego proroctw.

      Usuń
  2. Aleś wynalazła! nic tylko...co tylko... no nie ma szukać już gdzie miejsca na ziemi, tylko przygotować się na to co nadejdzie, wypadek. pana połnocnoloreańskiego, no może, ale nie należy się cieszyć z cudzego nieszczęścia nawet kiedy to on. Widzisz jakie to wszystko zakręcone. No nie wiem.
    Inflacja i Nostradamus, chyba nie trza Nostradamusa by przepowiedzieć inflacje..ale w przepowiednia tegoż na 2021 straszyła, że zmienimy sie w zombie i że koniec świata etc.. no dobrze nie było ale jednak nie aż tak.
    Ano zobaczymy... na razie za oknem pogoda pod psem i nie chcę się iść na spacer , przepowiadam, ze pewnie nie pójdę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grazynka, gdyby te wszystkie czarnowidztwa mialy sie sprawdzac, przezylibysmy (albo i nie przezyli) kilka koncow swiata, udrzen asteroid czy innych koncow kalendarza Majow. Trzeba wiec te wszystkie horoskopy i jasnowidztwa traktowac bardzo z przymruzeniem oka.
      U nas tez pogoda pod zdechlym Azorkiem, po kilku dniach pieknej i slonecznej pogody pada od rana, jest zgnilo i Burek tez nie bardzo ma ochote na wychodzenie.

      Usuń
  3. E tam, do d... z takimi prorokami! Ja stawiam na siebie, tj. na mój geniusz profetyczny Zobaczysz: jeszcze dzisiaj od godziny 15.00 do wieczora pod moimi oknami będzie tkwił nieustający korek; jeszcze w tym tygodniu "ojciec święty" zrobi kupę; jeszcze w tym miesiącu czeka mnie gotowanie obiadu; jeszcze w tym roku spadnie deszcz. Zaprawdę powiadam Ci! Trwoga!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuje sie pod Twoimi 😂.

      Usuń
    2. Frau Be, no geniusz z Ciebie, prawie eu-geniusz! Ja myslalam, ze swieci, w tym ojcowie, nie majo fizjologii, karmio sie energia niebianska i nie wydalajo. :)))

      Leciwo, i Ty kontra me? Brutusko! :)))

      Usuń
  4. achachacha napisze tylko tyle. no ja za godzinke zaczynam lekcje...leżę sobie w łóżku, z kawką ...jeszcze i może tak poleżę w trakcie lekcji przynajmniej pierwszej godziny ))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu nie ma nic do smiania, to sa powazne przepowiednie i trzeba sie juz przygotowywac na apokalipse, a nie heheszkowac.
      Macie znow szkole zdalna?

      Usuń
    2. niestety tylko w tym tygodniu. no ale skoro dziś 6 tupolewów spadło, to może zmienia zdanie?? ja tam covida sie nie boje aktualnie, tylko całej reszty jeszcze, jeszcze stornię od ludzi.

      Usuń
    3. jak zwykle rozwala mnie wiara w przepowiednie u tutejszych katolików. rence opadaja.

      Usuń
    4. Polskie katoliki sa spokojne, bo kazda ich przepowiednia wieszczy, ze matkaboska otuli ich plaszczem i uratuje z pozogi. :)))))

      Usuń
  5. Hmmmm.... Ciekawe, czy jest jakiś znany jasnowidz, który przepowie, że żadna z tych przepowiedni się nie spełni :D:D:D
    łatwo przepowiadać Pożary, powodzie, niepokoje społeczne, konflikty, bo zawsze gdzieś coś takiego się dzieje. A czy ktoś w ogóle przepowiada coś dobrego? Zawsze straszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mi się shift wcisnął, zupełnie nie tam, gdzie trzeba, sorki :D

      Usuń
    2. Jak "gdzie nie trzeba"? Przeciez pozary to powazna sprawa, zasluguja wiec na wielka litere. :)))
      I masz racje, na ogol wszystkie przepowiednie wieszcza jakies apokalipsy i armagiedony, zadna nie pofatyguje sie przepowiedziec, ze bedzie fajnie.

      Usuń
  6. Nie mogłaś znaleźć lepszych przepowiedni??? Albo takich, gdziecpowiedzą, że naszą teraźnieją władzę wywiozą do kamieniołomów... Albo, że uda mi się wreszcie dojść do dobrej kondycji i że zgubię ten tłuszczyk z bioder 😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego do kamieniolomow? Najpierw sad, pozniej wiezienie, a na koncu kamieniolomy, zeby zarabiali na swoje utrzymanie w wiezieniu. Razem z klechami rzecz jasna, im tez praca nie zaszkodzi.

      Usuń
  7. No faktycznie, strach się bać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pekaj, Bezowa! Z nich tacy jasnowidze, jak z koziej dupy saksofon.

      Usuń
  8. Ale to już było....przed każdym ważniejszym "przełomem" kalendarzowym (np rok 2000) leciały przepowiedn8ie o końcu świata, pożogach, zarazach, głodzie itp.
    Ja tam, tak jak Boguśka, wolałabym inne przepowiednie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to przepowiadam! UWAGA!!! Bedzie lepiej, bo lud pracujacy miast i wsi tak sie wqrwi, ze caly rzad wywiezie na taczkach z gnojem, pozniej postawi tych oszukanczych zlodziei przed sadem, pozbawi ukradzionych majatkow i skaze na dlugoletnie prace w kamieniolomach. Tusek nadjedzie na bialym rumaku, dokona cudu i wszyscy beda zyli dlugo i szczesliwie. Nawet pogoda bedzie dopisywac.

      Usuń
    2. Tak mi mów, mów do mnie jeszcze tak....:):)

      Usuń
    3. Nastepstwem dobrych zmian bedzie natychmiastowe wypowiedzenie konkordatu, od tej chwili kosciol bedzie utrzymywany przez swoje owieczki. Wtedy sie okaze, ze w Polsce jest nie 99%, ale 14,6% katolikow. Koscioly beda zamykane jako nierentowne i przebudowywane na domy dziecka, lokale gastronomiczne, fundacje na rzecz ofiar klechow. Doscopolo zostanie zdelegalizowane.

      Usuń
    4. Wiesz co? Tak dobrze gadasz, to zróbmy biznes- ja będę Twoim menadżerem, a Ty będziesz "wieszczyć":):):)

      Usuń
    5. Dobra, kupuj szklana kule, czarnego kota juz mamy jakby co. Ile bierzemy za wrozbe?

      Usuń
    6. Problem:) Ty masz, mnie okradają, trzeba wyrównać:):)

      Usuń
    7. No wez! Mnie tez okradaja na uchodzcow. Po polowie!

      Usuń
  9. Ten Jackowski to miszcz. Kiedyś w tvn go skonfrontowali z przepowiednią sprzed roku, NIC się nie sprawdziło, nawet przy największej chęci interpretacji. A jaki był zły na dziennikarzy 🤣🤣

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy poszukiwaniu zaginionych osob tez sie specjalnie nie popisuje. Nie wiem, jakim cudem narod ma go w dalszym ciagu za jasnowidza.

      Usuń
  10. Trafiłam na Jackowskiego i nawet przeczytałam. Eeee! Sama mogę powymyślać lepsze historie... ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewam, ze Twoje bylyby blizsze prawdy, choc nie prowadzisz dzialalnosci pod nazwa "Jackowski - jasnowidztwo i proroctwo"

      Usuń
  11. Dziś uczniowie powiedzieli mi, że mogę się zatrudnić jako wróżka, bo jako jedyna od dawna mówiłam, że na święta spadnie śnieg. Gdyby ktoś potrzebował powróżenia - zapraszam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mozemy zalozyc spoldzielnie produkcyjna wrozek, bedziem produkowac horoskopy i wieszczyc nieszczescia. No bo snieg to nieszczescie i dopust. :)))

      Usuń
    2. Dla dzieciaków to było spełnienie marzeń... ;-)

      Usuń
    3. Ja juz chyba nie mieszcze sie w tej kategorii :)))

      Usuń
  12. Przepowiadanie, wróżenie bez wątpienia to intratny interes. Myślę, że dałabym radę tak przepowiadać, jak osoby przytoczone przez Ciebie ;) PS. Miła niespodzianka, bo myślałam, że już nie blogujesz. Ja wróciłam na bloggera. Myślę, że ostatni raz i może na dłużej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iva, rzucaj jakas linke na Twojego bloga, bo jak inaczej mam trafic?
      Mialam przerwe w blogowaniu, potem calkiem mi sie odechcialo, potem znow zachcialo, ale nie chcialam wracac do dzungli i tak oto powstaly dezinformacje.

      Usuń
    2. kliknij w Iva Pas przy awatarze :)

      Usuń
  13. CZYLI JEST SZANSA, ŻE BĘDĘ JAK MILLA JOVOVICH! Aż się wzruszyłam... serio... *_*

    OdpowiedzUsuń

Zostaw slad, bedzie mi milo.

Maja nas za idiotow?

  Polska swietuje rocznice przystapienia do unii, no ja mysle, skoro ma same korzysci z tego przystapienia, gorzej z tym u nas, ja wolalabym...