27 marca 2021

Malo mu byc Murzynem...

 Znow swiat mnie zadziwia przesadzona poprawnoscia polityczna. Ja chyba juz sie nie nadaje na dzisiejsze czasy, po prostu nie rozumiem pewnych zjawisk, ktore dla mnie sa najzupelniej normalne, a wedlug dzisiejszych standartow podpadaja pod rasizm. Burza rozpetala sie calkiem swiatowo.
Ogladam sobie od kilku lat taki program "Twoja twarz brzmi znajomo" i chociaz formula juz dawno sie przejadla, chociaz coraz mniej gwiazd, podobnie jak do "Tanca z gwiazdami" i dawno powinnam zarzucic ogladanie, to nie, ogladam dalej jak ta glupia. Jak juz wspomnialam, program nadawany jest od kilku lat, ale dopiero teraz okazalo sie, ze w rasizmie osiagnal najwyzszy level. No weltmeister! Dla niekumatych w temacie chodzi o jak najbardziej zblizone do oryginalu odspiewanie jakiejs piosenki, przy czym zblizenie do oryginalu osiagane jest poprzez mistrzowska charakteryzacje. Jak wiadomo, po swiatowych estradach wlocza sie nie tylko biali, posrod piosenkarskiej braci nie brak kolorowych, czarnych, mieszanych czy tylko lekko zabarwionych. Zeby uzyskac jak najwieksze podobienstwo, przyciemnia sie wykonawcom karnacje.
I tu wlasnie nagle okazuje sie, ze niewinna charakteryzacja na Tine Turner, ktora odtwarzal jakis nieznany mi ktos (aktor?) jest splunieciem w twarz wszystkim kolorowym tego swiata, to nic innego jak ultrarasistowska BLACK FACE. Jakies tam zachodnie media zaczely histeryzowac, ze w Polsce Murzynow bijo... blekfejsow uzywajo i dodatkowo uwazajo, ze nic sie nie stalo. Rynce mnie opadli razem z biustem i plasneli  z wrodzonym wdziekiem o ziemie.
To jak, do panienki nedzy, mozna ucharakteryzowac kogos bialego na Tine Turner, ktora, jak wiadomo, jest Murzynka czy tam Mulatka? Posypac twarz pudrem ryzowym i probowac udawac, ze ta gejsza to wlasnie kolorowa wykonawczyni? A moze z tego blahego powodu od razu przestac nadawac ten program, ktory zreszta nie jest polskim wymyslem (chyba), a formula zakupiona z zachodu wlasnie. Moze w ogole wykreslic kolorowych wykonawcow i rasistowsko poprzestac na bialych? Juz sobie wyobrazam kolejne zarzuty fanatykow poprawnosci politycznej.
Zaraz przypomnial mi sie dowcip.
W nowojorskim metrze siedzi Murzyn i przeglada uwaznie hebrajska gazete. Zyd siedzacy naprzeciwko ze wspolczuciem lapie go za ramie:
- To nie wystarczy panu juz byc tylko Murzynem?

18 komentarzy:

  1. Anegdota znakomita!
    To ja powinnam ciężko odpokutować, bo na balu maskowym w ogólniaku przebrałam się za Murzynkę!;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo kiedys bylo normalnie, dzieciaki mogly sie przebierac za kogo chcialy. Teraz Murzyn to rasizm, Indianin to rasizm, pirat to pewnie nasmiewanie sie z inwalidy (jedno oko, drewniana noga) i wlasciwie do wszystkiego mozna sie doczepic. Cos jak z klasyki Wyszynskiego (nie mylic z tym Wyszynskim) "Dajcie mi czlowieka, a znajde na niego paragraf" :)))

      Usuń
  2. Histeria jest nieuleczalna. Określenie "czarny" może być równie pogardliwe jak "biały", wszystko zależy od kontekstu. Chyba jestem za głupia by zrozumieć co jest obraźliwego w słowie Murzyn. Jeszcze trochę a ciasto murzynek doczeka się nowej, "poprawnej nazwy". Jak mi dobrze, w ogóle od chwili śmierci męża ani razu nie oglądałam TV a i przedtem tylko programy dokumentalne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja glownie przesiaduje w kuchni przy kompie, czasem przechodze do pokoju (razem z lapkiem rzecz oczywista) i drugim okiem patrze w tv i tez glownie na programy dokumentalne. Wystarczy mi wiadomosci, na ktore natykam sie w internecie, w tv juz nie ogladam. Rzadko rzuci mi sie w oczy film, ktory warto obejrzec, to i sobie obejrze.
      Telewizja zeszla na manowce, sieczka.

      Usuń
  3. Taka ciekawostka: W centralnej Afryce funkcjonują bardzo silne gminy żydowskie składające się z ludzi o głęboko smolistej (nawet nie czarnej, bo to za mało powiedziane) karnacji skóry, a niektóre teorie mówią, że to właśnie tam rozgrywały się najwcześniejsze historie biblijne, aczkolwiek jako laik nie potrafię podać Ci szczegółów, po prostu gdzieś w programach popularnonaukowych mi się obiło o uszy. Natomiast historii "Twarz twarz brzmi znajomo" nie śledziłem, choć zdarzało mi się widzieć niektóre odcinki, gdy byłem w gościnie u znajomych, bądź rodziny i nakładanie czarnego makijażu było tam normalnym zabiegiem, więc musiałbym się bliżej zorientować o co poszło, że akurat ten przypadek został napiętnowany. Aż wzbudziło to moją ciekawość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.spidersweb.pl/rozrywka/2021/03/23/twoja-twarz-brzmi-znajomo-blackface-rasizm-opinie/
      To nie byl odosobniony przypadek, politycznie poprawni ortodoksi nie po raz pierwszy zarzucaja Polakom rasizm i naduzywanie blekfejsow.
      O gminach zydowskich w Afryce nie slyszalam, ciekawostka :)

      Usuń
  4. dowcip erste Klasse :-)))))
    no cóż trzeba uważać, bo nie wiadomo co dziś wkurzy murzyna...ups. wiesz, że nie jestem rasistką ale też uważam, że przesada niczemu dobremu nie służy. jeśli ktoś przez zasiedzenie użyje terminu, którego używał całe życie, nie złośliwie i nie w celu obrażenia... to należy go poprawić i uświadomić, że to może być dla człowieka obraźliwe i tyle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle tylko, ze slowo Murzyn nigdy nie bylo w Polsce slowem obrazliwym, jak np. czarnuch czy asfalt, dlaczego wiec teraz takim sie stalo? Nagle i nieoczekiwanie. Wyjatkowo brzydza mnie ludzie, ktorzy chca byc swietsi od papieza i na sile wyszukuja potkniec.

      Usuń
    2. Jesoooo teraz sobie przypomniałam że co drugi pies we wsi mojej babki wabił się Murzyn...😂😂😂😂

      Usuń
    3. No, prawie kazdy czarny pies nazywal sie wlasnie tak :)))

      Usuń
  5. Dobre! I jak ru bez wyrzutów sumienia białasem być;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da sie! Ja to juz mam takie wyrzuty na sumieniu, ze glowa mala :)))

      Usuń
  6. Też oglądałam ten program i to parę edycji.Ale jakoś przestałam .Niektóre charakterystyki była prawie 1 do 1.A głos czasem też.Czytając post nasunęło mi się zapytanie skąd się wzięło powiedzenie[śmierdzi jak w murzyńskiej chacie]....W pracy przychodzi klientka z synem Murzynkiem.ma on teraz 12 lat.No i kiedyś nie wiedząc ,że oni wchodzą.powiedziałam [śmierdzi jak w murzyńskiej chacie.Srasznie głupio mi się zrobiło.Poprosiłam chłopca na bok i przeprosiłam.A on na to się uśmiechnął i powiedział [Jestem przyzwyczajony]Dawno temu jakieś 30 lat koleżanka spotykała się z Murzynem.W mieszkaniu miał jak w pudełku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie slyszalam tego okreslenia, ze smierdzi jak w murzynskiej chacie, naprawde. Ja nie mialam w Polsce uprzedzen rasowych, w Lodzi bylo studium jezyka polskiego dla wszystkich zagranicznych studentow, wtedy Lodz byla miastem bardzo miedzynarodowym, roilo sie od czarnych, Azjatow czy Arabow. Dopiero tutaj, kiedy poznalam ich blizej, znielubilam, choc mam w gronie znajomych rowniez ludzi o innym kolorze skory czy wyznaniu, wiec nie uogolniam.

      Usuń
  7. Jeszcze można powiedzieć [śmierdzi jak w cygańskiej].no tego nie mówię bo mój jest czeskim Cyganem .Zawsze mnie poprawia Romem .Obraził się na mnie bo tak powiedziałam.A ci tam u Ciebie to dają popalić to prawda.Gosia z J

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wlasnie, zapomnialam o Cyganach, ktore to okreslenie, podobnie jak Murzyn, trwalo ze mna przez cale dotychczasowe zycie i nie mialo w sobie nic obrazliwego. Dopiero teraz Cyganie nagle znikneli ze swiata, zostali tylko Romowie.

      Usuń
  8. Mnożą się idiotyzmy narzucanej poprawności.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw slad, bedzie mi milo.

Wiekszosc ludzi...

  Wiekszosc ludzi nie zawraca sobie glowy samodzielnym mysleniem - bo nie moze albo nie chce - i w rezultacie latwo pada ofiara zbiorowych s...