17 czerwca 2021

Weekendowy wypad cz.2 Limburg

 W sobote rano (no dobra, dla nich "rano" to dla mnie poludnie) wyruszylismy na zwiedzanie Limburg an der Lahn czyli Limburga nad (rzeka) Lahn. Jest to miasto znane glownie za sprawa siedziby diecezji katolickiej i pieknej katedry, o ktorej napisze jutro. Wiecej o tym miescie mozna przeczytac w niemieckiej czesci wikipedii, ale pewnie nie macie ochoty na wyklady geograficzno-historyczne o Limburgu, wiec sobie daruje, bo i ja tez bym nie miala.
Zdjecia mozecie sobie powiekszyc kliknieciem.
 
Nad miastem goruje katedra

Idziemy wzdluz rzeki Lahn


Dotarlismy do tzw. starego mostu nad Lahn, zbudowanego w XIV wieku, mostu lukowego wspartego na 6 kamiennych lukach

Most od strony rzeki

Widok z mostu na katedre

Na srodku figura Nepomuka

A po przeciwnej stronie mostu krucyfiks

Jaz na Lahn

Wchodzimy na teren starego miasta



W glebi gotycka kaplica sw. Johannesa (ewangelicka) z XIV wieku

















Sklep lawendowy, konkurencja dla Kingi 😉



Katolicki kosciol miejski



Figura sw. Jerzego walczacego ze smokiem na terenie rynku


Figura winiarza

Miasto nieco mnie rozczarowalo, choc nie brak w nim prawdziwych perelek architektonicznych, stromych i bardzo waskich uliczek, klimatycznych lokali gastronomicznych i tlumow turystow. Obiad zjedlismy u Wlocha, ktory zachowywal sie, jakby robil wszystkich laske, ze zyje, obslugiwal bez usmiechu i czekalam, az zacznie ziewac. Potrawy byly tez takie sobie. I to jest dziwne, bo zamiast cieszyc sie, ze znow moze zarabiac po dlugotrwalym zamknieciu pandemicznym, facet wydawal sie wkurzony, ze musi obslugiwac gosci, pewnie juz przyzwyczail sie do leniuchowania.

28 komentarzy:

  1. uwielbiam zwiedzac, niespiesznie samamu szlajac się gdzie chce, a takie miasteczka są wyjatkowo urokliwe...my w tym roku planujemy wypad 16 dniowy i zwiedzanie i szlajania ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaki ma byc kierunek szlajania? Jak zahaczycie o moje miasto, mogie byc Waszym bedekerem :)))

      Usuń
    2. a wiesz, że był czas, że się szlajałam po Duseldorfach, Koloniach, Akwizgranach etcetera mieszkałam około roku. Tym razem kierunek południe.

      Usuń
    3. No to szkoda, w kazdym razie zaproszenie aktualne.

      Usuń
  2. Patrząc na tego św. Jerzego nie mogłam oprzeć się wrażeniu, że twórcy pozowała do tej rzeźby raczej kobieta niż facet. Ale katedrę to mają ładniusią. I podoba mi się ten kamienny most. I w ogóle jak dla mnie to się ten Limburg prezentuje całkiem, całkiem.Od 30 VI będzie zakończenie w Niemczech obowiązku organizowania ludziom pracy zdalnej i mam podejrzenie, że wiele osób będzie mimo wszystko rozczarowanych, że już nie da się popracować cały dzień w piżamce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jednej strony praca w pizamce to wygoda, ale z drugiej... Moja mama po smierci taty miala okres depresyjny i gdyby nie ten jej Wigor, mowila, ze chyba nawet by sie nie ubierala. A tak, ma "obowiazek", ubiera sie, idzie miedzy ludzi, zyje po prostu.

      Usuń
  3. Katedra piekna, miasto zreszta tez, bo ja lubie niemiecka stara architekture. No i miasto pieknie polozone i do tego rzeka i bardzo zielono wokol. A jak daleko od posiadlosci do miasta ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katedra jest w rzeczy samej arcydzielem architektonicznym, ale zobaczysz jutro, jaka jest piekna w srodku. Od posiadlosci do Limburga jest jakies 15 km, od biedy mozna dojsc na piechote, a rowerem to juz w ogole. Nie trzeba jednak po kazde byleco jezdzic do miasta, bo ta jego wies jest jak male miasteczko i najpotrzebniejsze sklepy sa na miejscu. Pewnie, ze nie ma takiego wyboru jak w miescie, ale wystarcza.

      Usuń
    2. Tylko 15km, to jest nic, gdybym byla mloda tak jak Twoja corka, to bym szukala pracy w Limburg zeby byc codziennie na tej pieknej posiadlosci, budzic sie wsrod tych wszystkich drzew i calej roslinnosci, z samego rana odwiedzic sad i grzadki, ech pomarzyc, zycie gna do przodu.

      Usuń
    3. Limburg nie jest duzym miastem, raptem 35 tysiecy mieszkancow i chyba nie ma tam za duzo przemyslu, a optycznego, w jakim specjalizuje sie moje dziecko - to w ogole. Mam jednak nadzieje, ze moze w innych wiekszych miastach cos znajdzie, tak do 100 km.

      Usuń
    4. No to fajnie ze ma takie plany, madra dziewczyna.

      Usuń
    5. Udala mi sie corka, nie tylko ladna, ale i rozum ma na swoim miejscu.

      Usuń
  4. Katedra robi piorunujące wrażenie. Ta strzelistość wież... I most piękny. I uliczki w mieście - z przyjemnością za Tobą podążałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne sa te miasta i miasteczka w Niemczech, pieknie odrestaurowane, wypieszczone, czysciutkie, sama przyjemnosc sie po nich szlajac i podziwiac zabytki.
      Na wnetrze katedry zapraszam juz jutro.

      Usuń
  5. Piękna katedra. Widok na jaz też. Lubię taką architekturę. A może ten Włoch normalnie zarabiał "na wynos" i to się bardziej mu podobało?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czort go wie, tego Wlocha, w kazdym razie byl nieprzyjemny. I az dziwne to, bo oni na ogol bardzo sie staraja wobec gosci.

      Usuń
  6. Bardzo tam fajnie :). Z Twoimi sprawozdaniami mozna by d..py z fotela nie ruszyc i zwiedzanie praktycznie zaliczone :D.
    Wczoraj mnie zlosliwie od netu odlaczylo zanim udalo mi sie wyslac zachwyty nad zielonymi okolicznosciami :(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czlowiek tak sie przyzwyczail, ze internet jest zawsze do dyspozycji, ze nagly jego brak spedza sen z oczu.
      Na jutro zapraszam do zwiedzania wnetrza katedry.

      Usuń
  7. Wiesz, że podobają mi się takie miasteczka. Przynajmniej życie się wolniej toczy. 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale takie male miasteczka bywaja arena wielkich skandali, ale o tym juz jutro;)

      Usuń
  8. JAk to trochę Cie zawiódł ten Limburg, sliczne miasteczko..a katedra jak z bajki...bardzzo podoba mi sie zabudowa szachulcowa, a ona w ty, Linburgu jest taka bardzej wypracowana, fantazyjna, nie tylko proste belki. Nio i jest Nepomuk!! i to pilnujący rzeki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze przez tego nieprzyjaznego Wlocha? Poza tym miasteczko jest w porzadku, jak wiele innych, jesli nie wszystkie w Niemczech, typowo wypieszczone i zadbane, pelne zieleni i pruskiego muru.

      Usuń
  9. Miasto miałoby szansę wygrać w konkursie na kwintesencję niemieckości. Te pruskie mury, jak z bajki ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiekszosc niemieckich miast i miasteczek wyglada podobnie, czysciutkie, odrestaurowane z pietyzmem, takie fajne.

      Usuń
  10. Podobała mi się wycieczka.Maki na obrazie.U na już trochę przekwitają .Ale uwielbiam.U lekarze nie byłam,no chyba,że mi się pogorszy.Dziś szefowa przyniosła mi dwa pasy do pracy.pasują .i jakoś dałam radę.Niedługo mam tydzień urlopu to odpoczne.Gosia z J

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, Goska, Goska! Zdrowie jest najwazniejsze, nie praca, nie szefowa, nie caly swiat. Ty jestes wazna i nie zapominaj o tym nigdy, zycie masz jedno.

      Usuń
  11. Nie wiem czy Szwajcarzy budują się jak Niemcy czy odwrotnie, ale wygląda to bardzo podobnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedno licho, jeden odlam jezykowo-kulturowy, wiec raczej wszystko jest do siebie podobne.

      Usuń

Zostaw slad, bedzie mi milo.

Nakarmili, napoili

  W Polsce szykuje sie przewrot majowkowy, pewnie przez tydzien zalatwienie czegokolwiek bedzie graniczylo z cudem, ale kto bogatemu zabroni...