27 czerwca 2022

Mozna? Mozna!

Pomimo, zedecyzja T-Mobile nie jest dla nas korzystna, to jestem w pelni usatysfakcjonowana z otrzymanej od nich odpowiedzi. No coz, mama wprawdzie nie kojarzy, zeby klikala w usluge Bezpieczna Rodzina, ale moglo sie zdarzyc, ze zrobila cos niechcacy, wiec nie ma o co kopii kruszyc. Wymowilam usluge i zobaczymy, co z tego wyniknie w kolejnych rachunkach. Teraz przynajmniej wiemy, za co placilysmy i co znaczyly te "inne oplaty", choc nie mamy pewnosci, czy nie zostalysmy w to wkrecone. Ale ok. 
Odstapienie od umowy zostalo jasno i klarownie uwarunkowane, wiec wiem, na czym stoimy. Jestem zadowolona, ze odezwal sie do nas czlowiek, a nie automat z gotowcami. Oto tresc odpowiedzi:

 

Dzień dobry
Dziękuję za korespondencję. W odpowiedzi na Pani uwagi przeanalizowałam warunki naszej współpracy, w tym z uwzględnieniem zasad korzystania z karty SIM w ramach Roamingu międzynarodowego.
Nadmienię, że w powyższym zakresie wiążące są dokumenty precyzujące naszą współpracę, czyli Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych, Warunki Oferty Promocyjnej oraz załączniki do kontraktu, czyli między innymi Nowy Cennik Roamingowy.
Chciałabym jednak przypomnieć, że nowe zasady korzystania z roamingu obowiązują od 15.06.2017r. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego od ww. daty może Pani korzystać z telefonu w krajach UE (Strefie Roamingowej 1A) tak, jak w kraju. Nowe zasady korzystania z roamingu szczegółowo opisaliśmy w Cennikach Usług Roamingowych (dalej Cennik), które udostępniamy pod adresem: http://www.t-mobile.pl/pl/dlaciebie/obsluga-klienta/informacje-i-pomoc/cenniki-i-dokumenty/#roaming.
Integralną częścią Cenników Usług Roamingowych, jest Polityka uczciwego korzystania przez Abonentów z usług telekomunikacyjnych w Strefie Roamingowej 1A.
Zamieściliśmy w niej szczegółowe zasady korzystania z roamingu. Za nadrzędną zasadę przyjmując, że roaming jest usługą służącą do okresowych podróży, nie zaś stałego lub przeważającego korzystania z usług w Strefie 1A. W przypadku korzystania z usług w innych celach niż okresowe podróże zastrzegamy sobie możliwość doliczenia dodatkowych opłat za usługi zrealizowane w Strefie 1A.
Według danych naszego systemu bilingowego numer telefonu xxxxxxxxx przez większość czasu przebywa w Strefie roamingowej 1A. Przeważającą ilość wykonanych i odebranych połączeń głosowych w okresie od 17.02.2022r. zrealizowała Pani na obszarze Strefy roamingowej 1A. Zgodnie z zasadami, jakie zamieściliśmy w Polityce Uczciwego Korzystania przez Abonentów T-Mobile z Usług telekomunikacyjnych w Strefie Roamingowej 1A, stanowiącej załącznik do obowiązującego Panią Cennika roamingowego, uprawnia nas to do naliczenia dodatkowych opłat z tytułu połączeń głosowych i przesłanych danych, jeśli dotychczasowy sposób użytkowania numeru nie ulegnie zmianie. Od 08.06.2022r. dla połączeń wychodzących i od 10.06.2022r. dla połączeń przychodzących. rozpoczęliśmy więc naliczanie opłat zgodnie z wysłanymi do Pani wiadomościami SMS.
Podkreślam bowiem ponownie, że bezpłatne pakiety mogą być wykorzystane na roamingu tylko podczas okresowych podróży zagranicznych. Obecny sposób korzystania przez Panią z usługi roamingu na numerze xxxxxxxx wskazuje, że jest to dłuższy pobyt.
Rozumiem, że sytuacja losowa spowodowała konieczność wyjazdu za granicę, jednakże podstawą naszego działania są zapisy określone Cennikiem, znajdujące swoje uzasadnienie w Rozporządzeniu (UE) nr 531/2012. Usługi nasze służą głównie do korzystania na terenie Polski.
Ponieważ Umowa zwarta jest do 11.08.2023r. jej rozwiązanie przed ww. terminem związane jest z naliczeniem roszczenia odszkodowawczego. Przykładowa wartość roszczenia, na dzień 12.08.2022r. wynosi 897,53 zł. Jeśli życzy Pani sobie rozwiązania Umowy z naliczeniem roszczenia, proszę o potwierdzenie swojej decyzji w odpowiedzi na niniejsze pismo.
Odnośnie wzrostu opłat od faktury z 13.03.2022r. przyczyną jest korzystanie z usługi Bezpieczna Rodzina. Usługa Bezpieczna Rodzina, to serwis dotychczas funkcjonujący pod nazwą Gdzie jest dziecko. Zmieniliśmy nazwę usługi, niemniej nadal jest to serwis działający w trosce o bezpieczeństwo.
Wyjaśniam także, iż w dniu 14.01.2022r. otrzymała Pani SMS o treści "Twoja superMOC Gdzie jest Dziecko BEZ LIMITU już działa! Otrzymujesz ja na MIESIĄC za darmo, jako prezent za udział w promocji Happy Friday z aplikacja Mój T-Mobile. TERAZ zobacz swoich Bliskich tutaj: https://gjde.pl/pobierz-app (229)". Usługa została aktywowana prawidłowo i zgodnie ze zleceniem przez aplikację Mój T-Mobile.
W dniu 10.02.2022r. wysłaliśmy do Pani SMS z przypomnieniem:"Sprawdzaj na mapie gdzie są Bliscy dzięki usłudze Gdzie Jest Dziecko Premium BEZ LIMITU. Jeszcze 3 dni korzystasz ZA DARMO, potem 6,15/tydz. Możesz lokalizować dalej lub w dowolnym momencie wyłączyć usługę w aplikacji Mój T-Mobile lub darmowym SMS gjdp anuluj na 8082. Zarządzanie usługa i regulamin w aplikacji: gjde.pl/t-mobile, kontakt w razie pytań czy problemów: pomoc@bezpiecznarodzina.pl (394)"
Wobec braku dyspozycji anulowania usługi naliczona została prawidłowa opłata za okres korzystania z serwisu w łącznej wysokości 6,15 zł z VAT za każde 7 dni począwszy od 13.02.2022r. Usługa jest aktywna do dziś. Celem jej wyłączenia proszę o wysłanie bezpłatnego SMS o treści gjdp anuluj na numer 8082, lub wyłączyć usługę poprzez aplikację Mój T-Mobile. Może Pani również zlecić wyłączenie usługi w odpowiedzi na niniejszy e-mail.
Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia okażą się pomocne.
Powyższa decyzja kończy drogę postępowania reklamacyjnego. Niniejsze rozstrzygnięcie znajduje uzasadnienie w przepisach ustawy z dnia 16 lipca 2004 Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. nr 171 poz. 1800 z póź. zm.). Zgodnie z § 7 ust. 2 pkt 5) Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. z dnia 07.03.2014 poz. 284) informujemy, że:
1) przysługuje Pani prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym przed właściwym sądem powszechnym oraz
2) przysługuje Pani prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów przed Prezesem UKE, jednakże T-Mobile Polska S.A. nie wyraża zgody na udział w tym postępowaniu.

Z poważaniem
Anna Zaręba
Specjalista ds.Reklamacji

**********************************************************************************

 Oczywiscie przyslali ankiete, ale  teraz z przyjemnoscia ja wypelnie.

26 komentarzy:

  1. Widzisz dzięki Tobie dowiedziałam się o roamingu i o opłatach za niego, nie wiedziałam, że nie płaci się tylko wtedy kiedy jest to okresowy pobyt za granicą a nie stały lub przeważający pobyt.
    Tylko od kiedy zaczyna się uważać , że to już nie okresowy pobyt ...no ale skończyło sie ludzkim wyjaśnieniem....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjmuje to wyjasnienie i w sumie jestemzadowolona, bo nie spodziewalam sie innej decyzji ze strony polskiej (raczej w Polsce) firmy. Niemcy inaczej by to zalatwili, mozna byloby odstapic od umowy ze wzgledu na niezawionione okolicznosci.
      Chciclam jedynie odpowiedzi, a nie trzykrotnej informacji o naliczaniu dodatkowych kosztow i zarzutach nieuczciwosci. Widac dla nich i to bylo za duzo, ale w koncu wymusilam.

      Usuń
  2. Mam nadzieję, że odpowiednio wypełniłaś ankietę. Będące w Polsce firmy telefoniczne nastawione są na to, że wszyscy oszukują, więc wszyscy traktowani są jako oszuści. Nikogo z nich nie obchodzi, że jest to życiowa konieczność. Nie, wiem czy próbowałaś sprawdzić historię połączeń, bo wtedy też by się pokazało, czy powiadamiali Mamę o włączeniu usługi, czy może zrobił, to ktoś zdalnie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kazdy sadzi wedlug siebie. Zreszta poslalam im kopie z SORu, ze mama faktycznie miala ten wypadek, ale to widocznie za malo. Niech im bedzie, przynajmniej wiem, za co placila mama te nadwyzki i wymowilam. Nie mamy historii polaczen i szczerze mowiac, juz mi sie nie chce jej wolac od nich. Esesmany mama juz pokasowala, wiec sprawdzic nie mozna.

      Usuń
  3. czyli przesłanie jakiejś usługi choc o nią nie prosiłas, obliguje ciebie użytkownika do odstapienia, bo jesli nie, to umarł w butach ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no czy to nie jest naciąganie?? i zwykłe świństwo w przypadku seniorów ??

      Usuń
    2. Nie wiem, jak to bylo, bo jeszcze nie bylo mnie w Polsce, byc moze mama dostala taka oferte i nie bardzo wiedzac, co z tym zrobic, niechcacy nacisnela zgode na testowanie przez miesiac za darmo, a potem przeoczyla ostrzezenie, ze "za darmo" sie konczy i wpadla w pulapke. Niemniej oni powinni pisac w rachunkach mailowych wyszczegolnienie, za co sa te "inne oplaty". Gdybym tak nie cisnela, nigdy bysmy sie nie dowiedzialy, ze mama ma program sledzacy kogos.
      Nie jestem tylko pewna, czy operator wiedzial, ze podsuwa to kukulcze jajo osobie starszej i malo kumatej, czy rutynowo sle to gowno do wszystkich klientow.

      Usuń
  4. Oooo, w koncu wymusilas odzew i przynajmniej wiesz na czym stoisz. Od lat jestem na noze z tutejszymi od telekomunikacji, ale w PL-u chyba jednak przebijaja tubylców. Tutaj, w przypadku emigracji, wystarczy jakikolwiek document ten fakt potwierdzajacy i juz nie moga ci naliczac roszczenia odszkodowawczego, tylko rozwiazuja umowe.

    OdpowiedzUsuń
  5. Polska pod tym względem jest w czarnej dupie, a przy okazji z ludzi wychodzi to polaczkostwo i brak chęci pomocy czy wyjścia naprzeciw. Jak już może pokazać swoją wyższość, to pokaże.

    OdpowiedzUsuń
  6. Usuń z treści wpisu numer telefonu...

    OdpowiedzUsuń
  7. No wiec mialam dzisiaj komputerowca, na imie mu Charlie, najpierw cos tam kombinowal ale nie dzialalo. Pokazalam jemu blog Angielki Rachel i jej post - jak naprawic komentowanie, ona pisala zeby pozwolic na trzecia partie ciasteczek, no i on to zrobil i zadzialalo. 5 minut i po krzyku, tylko nie wiadomo na jak dlugo. Ale na razie ciesze sie i pisze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alleluja!!!! Dobrze, ze w koncu jestes, bo juz mi sie przykrzylo bez Ciebie. No i dobrze, ze mamy inny kontakt, bo znow bym sie martwila, ze cos sie stalo.

      Usuń
    2. Tylko nie wiadomo na jak dlugo, bo Google prowadzi wojne z Bloggerem i stad takie zamieszanie. No jakos musza nas kontrolowac, dlatego tak duzo tych ciasteczek musi byc.

      Usuń
    3. Ale to dziwne, bo na jednej przegladarce mozna komentowac, a na innej wcale, obie zas sa guglowskie.

      Usuń
  8. Dobrze ze nie odpuscilas im i walczylas dzielnie. No i dobrze ze w koncu po ludzku odpisali, chociaz dla mnie to czarna magia te wszystkie fachowe formulki, na szczescie czlowieka tam troche jest.
    A temat “Bezpieczna rodzina” ciekawy, czyzby mama samo to wybrala ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mowi, ze nie wybrala i nie klikala, ale wiesz, jak to z vtymi urzadzeniami bywa, czlowiek czasem calkiem nieswiadomie w cos kliknie i juz siedzi w pulapce.

      Usuń
  9. Też w przeszłości różne mieliśmy przejścia z wszelkiej maścią firmami. Zwłaszcza upierdliwe były takie, które wciskały mojej Babci (jak żył jeszcze jej drugi mąż i jeździli do Wilgi pod Warszawę, to były pokazy wszelakiego badziewia za dziesiątki tysięcy złotych) różne niezbędne rzeczy. Przynajmniej było w tym tyle szczęścia, że nie wplatali Babci na przykład w jakiś kredyt. Sami też kiedyś niemal wzięliśmy zmywarkę na raty, po wyliczeniu wyszło, że kosztowałaby powiedzmy nie 2900, tylko 3900, albo lepiej. Masakra z tymi firmami, wszystko małym druczkiem, sto dodatków do regulaminu itp. itd.

    Sama książka dość dobrze napisana, chociaż autorce mógł pomagać jakiś ghost writer. Na pewno nie chciałbym pracować w służbie więziennej. A po lekturze wspomnień pani Augustyniak tym bardziej. Dla mnie praca to 8-16, albo inne ośmiogodzinne widełki, a nie wzywanie w dzień i w nocy jak w więzieniach właśnie.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najczesciej wlasnie ofiarami padaja osoby starsze i dosc latwowierne, a zbyt grzeczne z natury, zeby pognac kusiciela gdzie pieprz rosnie.
      U nas tez bardzo rozpowszechnione sa tzw. Kaffeefahrt (wyjazdy kawowe), kusi sie emerytow darmowa wycieczka z obiadem i malym upominkiem (najczesciej jakich gowniany chinski gadzet) i wiezie na pokaz sprzedazowy za gruba kase. Rodzice naszego przyjaciela wpadli w taka pulapke i nakupowali welniane koldry z alpaki czy cos w ten desen.

      Usuń
    2. Masakra. A najgorsze, że prawodawca nic z tym nie robi, może ma jakieś zyski z tego. Bo co to za zmiana, że można na taką firmę nałożyć ileś milionów złotych kary? Zarobią w tydzień i będą się śmiali w nos wszystkim. Powinno być, że kara za takie oszustwa to procent z zysków, a jak są dowody na przestępstwa przy tym to do więzienia i tyle. Tak samo zmienili, że teraz niby można zwrócić takie kupione rzeczy tak jak te ze sklepu. Tylko nie zawsze dostaje się zwrot pieniędzy. Bo wcześniej wymigiwano się, że pokaz odbywa się poza siedzibą firmy i mogą im wszyscy skoczyć.

      Usuń
    3. takie dzialalnosci to nawet nie przestepstwo, wszystko odbywa sie legalnie, za wiedza zainteresowanego i przy jego zgodzie. A ze on akurat o tym nie wie, bo proceder jest trudny do zauwazenia i niemozliwy do udowodnienia, ze dzialanie bylo w zlej wierze, to juz margines.

      Usuń
  10. Ja sama kiedyś włączyłam sobie tę usługę, wtedy to było gdzie jest dziecko. I nie wiem jak, dostałam tylko info, że już działa, wtedy doczytałam, o co chodzi i wyłączyłam esemesem, bo dzieci już dawno były dorosłe, więc n są co mi było coś takiego.
    Ale jak to włączyłam, to nie wiem.
    A w ogóle to dobrze, że się wyjaśniło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama widzisz, jak latwo jest nieswiadomie kliknac w cos, czego sie wcale nie chce miec. Mama czyta te ich esesmany po lebkach albo i wcale, wiec mogla te ostrzegajace przeoczyc. Usluga sama w sobie nie jest glupia, ja nawet nie wiedzialam, ze mozna sledzic progeniture, a tym bardziej nie wiedzialam, ze to takie drogie.

      Usuń

Zostaw slad, bedzie mi milo.

Maja nas za idiotow?

  Polska swietuje rocznice przystapienia do unii, no ja mysle, skoro ma same korzysci z tego przystapienia, gorzej z tym u nas, ja wolalabym...