19 czerwca 2022

Zaczynam sie bac

Moj normalny bezpieczny swiat skonczyl sie w 2015 roku, kiedy Europa zaczela przyjmowac bez opamietania przestepcow z calego swiata. I nie mam tu na mysli jedynie tzw. uchodzcow, ktorzy w przewadze uchodzcami nie byli, a jedynie imigrantami ekonomicznymi, dodatkowo nie nastawionymi na prace w krajach, ktore ich przyjely, ale rowniez czesc spoleczenstw z panstw bylego Ostbloku, specjalizujacych sie w roznego rodzaju przestepstwach. Lawinowo wzrosla liczba morderstw, gwaltow, rozbojow, napadow z uzyciem noza, wlaman, kradziezy i innych pomniejszych. Na poczatku jeszcze mozna bylo sie wiecej dowiedziec o czynach karalnych popelnianych przez tych gosci, pozniej machina cenzurowania ruszyla i szybko polikwidowala strony informujace otwarcie o krajach pochodzenia sprawcow kolejnych przestepstw. Nie znaczy to, ze przestepstwa sie skonczyly, a jedynie to, ze nie wolno o nich pisac, no chyba ze sprawca bedzie bialy Niemiec (bo kolorowych Niemcow tez tu nie brak, ale o nich juz pisac nie wolno).
Pozniej zaczelo sie wykanczanie przemyslu samochodowego na korzysc pojazdow elektrycznych, ktore jak wiadomo, do malo czego sie nadaja, oprocz moze jazd po miescie po zakupy, ale juz slychac, ze do roku 2035 maja zniknac pojazdy napedzane motorami spalinowymi. Juz widze jak caly ten tabor transportowy tirow, ktory rozjezdza Europe wzdluz i wszerz, wymienia sie na tiry elektryczne, zreszta czy wystarczy prundu, zeby to wszystko naladowac i jaki beda mialy zasieg. Juz sie ciesze na to widowisko. Nie wspomne o pojazdach osobowych, ktore co? trzeba bedzie oddac na zlomowisko, bo nie bedzie ich gdzie zatankowac zwyklym paliwem?
W miedzyczasie  trwajaca dwa lata pandemia poczynila wielkie spustoszenia w zyciu kazdego obywatela ziemi, zaburzyla kontakty socjalne, zwasnila ludzi o odmiennych pogladach, spowodowala chaos w szkolnictwie, byla przyczyna utraty zatrudnienia, bankructw i ludzkich dramatow. A konca jej nie widac... W natarciu nie tylko kolejne fale, ale i malpia ospa.
Jakby malo bylo szkod za sprawa pandemii, los przygotowal nam kolejne wyzwanie. Przyzwyczailam sie zyc w pokoju, wojna byla dla mnie jakas abstrakcja i znalam ja jedynie z opowiadan najblizszych, ktorzy przezyli okupacje. Cieszylo mnie, ze urodzilam sie w takich bezpiecznych czasach, ze nie leca mi na glowe bomby, ze nie musze uwazac, gdzie stapam, by nie nadepnac na mine, ze nie ma glodu i strachu o zycie najbliszych. Tymczasem wodz panstwa, ktore samo zostalo bolesnie przez wojne doswiadczone, zamarzyl sobie zburzyc trwajacy porzadek i nie tylko zaczal bombardowac sasiednie panstwo, ale wciaz trzyma paluch na czerwonym guziku i szantazuje caly swiat atakiem nuklearnym. Nie wiem, czy prawdziwe sa pogloski o jego smiertelnej chorobie i dlatego jest mu wszystko jedno, co stanie sie ze swiatem pozniej, czy po prostu za bardzo poczul sie prowokowany przez jankesow, ale faktem jest, ze zadne panstwo w Europie nie moze sie czuc w pelni bezpiecznie.
Skutkiem tej wojny jest nowa fala uchodzcow, niestety nie wszyscy oni garna sie do pracy i nie wszyscy szukaja miejsca do zycia na wlasna reke, zas ich gospodarze, w przewadze Polacy, sami zaczynaja odczuwac skutki tej putinowskiej awantury. Bo nie tylko uchodzcy sa problemem, ceny wszystkiego poszybowaly tak do gory, ze  wielu mieszkancow Europy zaczyna miec problemy egzystencjalne. Inflacja szaleje i nie widac zadnego swiatelka w tunelu. Czlowiek ma wrazenie, ze moze byc tylko gorzej, nadzieja na poprawe dawno juz uleciala.
Nigdy wczesniej  nie balam sie tak, jak boje sie teraz. 
 

52 komentarze:

  1. Witaj w klubie. Też się boję. I już nie o siebie, ale o moje dzieci i wnuki. Przytulam mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wprawdzie jestem juz na koncowce, ale pewnie pare lat jeszcze pozyje, a chcialabym spedzic te koncowke w miare godnie, a nie w strachu i ubostwie.

      Usuń
  2. No cóż, wszystko to traktuję jako schyłek ludzkości. Niestety mam tę niemiłą świadomość, że jestem w tej sytuacji absolutnie bezsilna. Mogę tylko patrzeć jak ludzie coraz bardziej durnieją.Ostatnio zaczynam hołdować zasadzie: "Płyń z nurtem, nie walcz z rzeczywistością. Im bardziej będziesz się opierać nurtowi, tym bardziej będziesz nieszczęśliwa."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie opieram sie, jestem na to za mala i za slaba, nic wlasciwie nie jest zalezne ode mnie. Robie co moge w moim mikrokosmosie, zeby innym nie szkodzic, zeby za szybko nie stracic miejsca na ziemi, ale co po tym, kiedy wielcy tego swiata sa slepi i w pogoni za kasa dewastuja wszystko na swojej drodze. Chyba sami czuja ten schylek, bo robia wszytsko, zeby jak najwiecej nachapac, czyzby chcieli zabierac te dobra ze soba do grobu? A moze na Marsa? No to na zdrowie.

      Usuń
  3. Nic baniem się nie zmienimy. Widać to już koniec powolny planety i nas.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz, czlowiek mniej boi sie o siebie, ale kiedy ma sie dzieci i wnuki, ta obawa rosnie, o nie wlasnie.

      Usuń
    2. No kumam. Dlatego na razie nie planuję posiadania rodziny. Wszystko co dzieje się w Polsce i na świecie nie nastraja mnie do tego kroku.

      Usuń
    3. Bardzo rozsadnie z Twojej strony. U mnie juz na to za pozno.

      Usuń
    4. Poza tym jakoś nie wyobrażam sobie siebie w roli ojca. Chociaż podobno często tak jest, a potem jak jest dziecko juz wszystko się zmienia na plus w odczuciach takich.

      Usuń
    5. Jak znajdziesz swoja druga polowke, to moze poczujesz, to przychodzi samo, ten impuls, ze chcialbys miec z nia dzieci.

      Usuń
    6. Na razie zupełnie mnie nie ciągnie do takich klimatów. Może za kilka lat, jak się coś zmieni w Polsce i na świecie. Chociaż na razie widoki są marne raczej.

      Usuń
    7. Nie wiesz, kiedy Cie trafi strzala Amora.

      Usuń
    8. Łeee. Na razie nie ma okazji do tego.

      Usuń
    9. Samo przyjdzie, bo co ma byc, to bedzie.

      Usuń
    10. Może i tak będzie. Nie mam pojęcia.

      Usuń
    11. :) A jeszcze poza książkami na podstawie seriali są jeszcze książki na podstawie gier na przykład. Ogólnie to temat pisania książek zmienił się nawet od lat 90. (z tego co pamiętam) niesamowicie.

      Usuń
    12. Sa jednak gry/ksiazki/filmy niezwykle "modne", ktorych ja nigdy ani nie przeczytam, ani nie obejrze, bo to nie moja bajka, np. Wiedzmin, ja nie lubie tego typu tworczosci.

      Usuń
    13. Nadal nie dojrzałem do super modnego Netflixa. Na pewno na laptopie nie zamierzam nic oglądać, bo za mały ekran. Może kiedyś na telewizorze kolejnym.

      Też jest masa rzeczy modnych, o których tylko cos słyszałem. Nie sposób wszystkiego przerobic.

      Usuń
    14. Ja dostalam Netflixa od corki w prezencie, to co mialam nie brac, nie? Ogladam zawsze na duzym telewizorze, jednoczesnie scrollujac sobie w lapku :)))

      Usuń
    15. Mi jeszcze nikt nie proponował. :) Ale jakby co to też wezmę.

      Usuń
    16. Sama pewnie bym nie brala, dotad zylam bez Netflixa i mialam sie nienajgorzej.

      Usuń
  4. Wnuków na szczescie niet, a w razie co, podtrzymam lokalna tradycje - drzew oliwkowych od groma i 5m sznura zawsze sie znajdzie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tez czasami takie mysli, bo czesto czuje sie jak chomik galopujacy w tym swoim kólku, bez mozliwosci wyskoczenia z tej pulapki. Nie dosc, ze sytuacja na swiecie taka wujowa, to i w domu nie lepiej.

      Usuń
  5. A ja sie nie boję. Depresja to dobra rzecz, zabija wszelki strach, wszystkie lęki. Jest kochanką obojętności i śmierci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak taka sytuacja pieknie wzmacnia depresje. Mozna szybciej sie zdecydowac.

      Usuń
    2. Czego więc się bać? Zawsze jest wyjście...

      Usuń
    3. Ano wlasnie tego wyjscia, bo ja do zbyt odwaznych nie naleze.

      Usuń
    4. A nie lata Ci wszystko i nie powiewa? Bo mnie tak i dlatego - paradoksalnie - jest mi lepiej.

      Usuń
  6. Jestem ogromnym strachem. Boję się o dzieci, wnuczki, bliskich i dalszych znajomych, ale niestety mało już od nas zależy i cały czas mam nadzieję, że wszystko potoczy się w dobrym kierunku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja juz takiej nadziei nie mam, ulotnila sie wraz z wybuchem wojny na Ukrainie. Wszystko zmierza ku zagladzie.

      Usuń
  7. Czy się boję? Nie wiem, bo jakiegoś specjalnego lęku nie czuje, ale zaczynamy główkować, jak sobie radzić. zawsze tak robiłam- jak widziałam, ze pewnych rzeczy nie przeskoczę, lub nie mam na nie wpływu, zaczynałam "okrążać" problem.
    A teraz śmieszna sprawa wyszła i wcale nie ekologiczna. Dotąd , od 4 lat , paliliśmy głównie drewnem, teraz Młodzi się uparli, ze skoro rząd dotuje węgiel, to szkoda zmarnować taką okazję. No i kupią 3 tony węgla po rządowej cenie a nie cenie z kosmosu. Dla mnie super, bop jak się pali węglem, to nie latam często do piwnicy- żar dłużej trzyma ciepło.
    I nadal chcemy ekologiczne, ale jesteśmy postawieni pod ścianą, bo węgiel jest, a drewna nie ma.
    Zaczynam zbierać w lasku szyszki- no i bez śmiechu, nawet nie macie pojęcia, ile "opału" dotąd marnowało się, a szyszki fajnie się rozpalają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lekko się przyczepię do sformułowania ,,rząd dotuje". Rząd dotuje z podatków wszystkich Polaków. Tak w razie co, bo większość wyborców wiadomej partii cały czas wierzy, że rząd ma swoje pieniądze. A nie widzę, żeby ktoś próbował otwierać im oczy na to.

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Ja juz slyszalam, ze wegiel beda kupowac po preferencyjnych cenach ludzie, ktorzy nie maja piecow weglowych, zeby pozniej odsprzedac je sobie po cenie rynkowej. Czyli mam przez to rozumiec, ze rzad nie bedzie sprawdzal, komu i co sprzedaje? Ja juz odczulam drozyzne cieplej wody i ogrzewania w mieszkaniu, po rozliczeniach czynsz podniesiono nam o 50 euro, a to prawdopodobnie jeszcze nie koniec. Nie slysze tylko o podwyzkach pensji.

      Usuń
    3. Przeczytałem gdzieś w Sieci jak ludzie wymyślili. Kupują skądś lewe paszporty ukraińskie i występują do urzędów o 500+ i inne dodatki. Jedna kobieta miała nawet trzy takie paszporty dla siebie i dzieci. Normalnie szok. Powinni ich wszystkich usadzić na długie lata za posługiwanie się fałszywymi dokumentami, wyłudzenie, okłamanie urzędników itd. Z węglem też pewnie będą takie wałki, że głowa mała. Pewnie otworzy jakiś stryj wuja kuzyna działacza PiS firemkę krzak, która będzie robiła wałki na węglu jakieś. Normalnie nie chce mi się już myśleć o tym.

      U mnie (w sensie w mieszkaniu Babci za które płacimy) przez podwyżkę wywozu śmieci trzy razy podnosili opłatę za czynsz, w ciągu mniej niż pół roku. Eh

      Usuń
    4. Znany numer, tyle ze u nas oszukuja nie Ukraincy, ale ci straumatyzowani kolorowi. Jeden mial kilkanascie tozsamosci i z tylu zrodel bral kase. Na delikatna sugestie, ze gdyby kazdy z nich byl daktyloskopowany, nie dochodziloby do oszustw, rzad niemiecki az sie obruszyl, ze nie wolno dodawac im traumatycznych dzialan jak pobieranie odciskow palcow. Kurtyna.

      Usuń
    5. Napisałam rząd dotuje w sensie potocznym. Jak to wygląda, wiemy. A że dużo matołów wierzy dokładnie w to, że dotuje, stąd tyle jeszcze zwolenników PiS. I nie mam wyrzutów, że kupię tańszy węgiel, bo w nim są i moje podatki. Żeby kupić węgiel po tej niższej cenie musisz pokazać raport , który składają wszyscy właściciele domów- jaki masz piec i czym w nim palisz. Bez tego nikt ci węgla (3 ton przydziałowych) "dotowanego" nie sprzeda. Nie kupi węgla ten, co w raporcie napisał, że ma piec gazowy i pali gazem, choćby miał "ukryty" normalny piec na węgiel. Jak wszystko będzie pod kontrolą, to nie będzie tak, że ktoś sobie będzie mógł kupić węgiel i sprzedać go po cenie spekulacyjnej.

      Kiedyś miałam wyrzuty, że biorę 13 i 14 emeryturę, bo mi wmawiano, że to z pieniędzy wszystkich i że mi rząd "daje"- policzyłam, ile oddaję w składkach i wyszło mi, ze nie tylko nie"okradam" społeczeństwa, ale z sumy składek rocznych, kiedy wzięłam dodatkowe emerytury, to do rząd i tak mi potrącił ( nie dał/oddał) około1500 zeta (w rozliczeniu rocznym). I to akurat mogłoby wystarczyć na podatek.

      Usuń
    6. A z jakiej racji mialabys nie brac -nastek, skoro na nie zapracowalas? To co, podatki masz punktualnie placic, ze by rzad Twoje pieniadze rozdawal pijakom i pasozytom? Bierz, jak daja i tyle, nalezy sie.

      Usuń
    7. Cały problem polega na tym według mnie, że opozycja nie mówi nic na temat takich haseł, że rząd coś daje. Powinni od razu robić wszelkiego rodzaju kampanie, żeby ludziom pokazywać ile wyjmuje rząd z kieszeni w różnej formie, a ile ,,daje" w formie 500+, dodatków do wakacji itd.

      Emerytura akurat to nasze własne pieniądze zebrane w czasie pracy całej. I tak naprawdę to każdy powinien mieć sporo wyższą niż ma. Jednak utrzymanie instytucji zajmujących się bezpośrednio czy pośrednio zagadnieniem kosztuje wielkie pieniądze. Nie mówiąc o wszelkich planach tworzenia rzekomych nowych rodzajów OFE, z których potem zabiera się kasę na swoje obietnice.

      Usuń
    8. Jaka opozycja? Tam nie widze zadnej, a sam Tusk wyborow nie wygra. Ministrant z Bialegostoku krzywdy klechom nie uczyni, SLD rozparcelowalo sie na partyjki kanapowe, sprzedajne dziwki z PSL zawsze sie gdzies przyczepia, a reszta w niczym sie nie liczy.

      Usuń
  8. i jeszcze dodam, do tego wszystkiego, że tutejszy rzad mnie OKRADA. w biały dzień, bezczelnie mnie okrada i znieważa. to złodzieje, kłamcy i fanatycy. Uciekam od tego. Nie zbieramy już pieniędzy na remont, docieplenie, remonty obory... wydamy te które mamy i zrobimy co się da i co powinniśmy, oraz ile się da w rozsądnych cenach i żyjemy. ŻYJEMY na bieżąco. korzystamy TERAZ. bo nie ma co czegokolwiek odkładać Pantero. jak nigdy wcześniej niczego dobrego pewna nie jestem. a nawet odwrotnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To oczywiste, ze jak bedziesz miala oszczednosci, to ci zlodzieje Ci je zabiora, juz knuja cos z pieniedzmi emerytalnymi. Wy bedziecie nadal okradani, bo jeszcze pracujecie, od Was da sie cos uszczknac, zeby patoli zatkac ryje kolejnym prezentem.
      Nie bardzo wiem, o co chodzilo z ta fotowoltaika, ale ludzie sobie pozakladali, a teraz na tym traca, zamiast miec wlasny darmowy prad.

      Usuń
    2. mamy fotowoltaikę, owszem dostaliśmy na nią dofinansowanie z Unii jeszcze za poprzednich rządów...a pisdzielce wszystko rozpierdolili ... i teraz będą kłamać w żywe oczy, że tacy eko są i będą popierać, to mogli nie rozpierdalać wcześniej. Zauważyłaś taka prawidłowość, , że oni rozpierdolą potem sami siebie poprawiają i peany pieją z tego powodu?? na swój temat.

      Usuń
    3. W ogole ten caly rzad pis-dzielcow to jedna wielka patologia i mafia przestepcza. Nie wiem, jak Wy im na to mozecie pozwalac.

      Usuń
    4. No właśnie tak to u nich działa- najpierw rozwalą, zwalą winę na Tuska i innych z opozycji, wmówią to ludziom, potem "naprawiają' i chwalą się ile dla Polski zrobili- ciągle nowe programy +, które się kupy-dupy nie trzymają, a ludzie ciągle im wierzą i przyklaskują. Na szczęście widzę już coraz więcej opamiętania. A teraz sobie pooglądam sąsiadów, którzy wymienili piece na gazowe i nie mają alternatywnego ogrzewania, bo refinansowanie wzięli.I szczerze mi ich zal, bo to w większości ludzie 60+, a piece wymienili raczej z racji łatwej obsługi, a nie, ze kokosami śmierdzą.

      Usuń
    5. dopiero się będę tragedie rozgrywały za chwilkę..

      Usuń
    6. Tak to pis skrzetnie odbierze sobie to, co nadawal, a ich bezmozgi elektorat uwierzy, ze to wina Tuska. Pogratulowac, moze po tym rozum wroci im na miejsce.

      Usuń
    7. Jakoś nie widzę, żeby wracał rozum na miejsce u takich osób. Przecież cena paliwa na Orlenie zabija, nawet jak się nie jeździ samemu autem. Ceny w sklepach zabijają. A wyborcy PiS obejrzą newsy w TVP i uwierzą, że to wina wiadomego przywódcy, wiadomego państwa, Donalda Tuska i PO. Dziwię się, że nikt z PO nie pokazuje filmiku, gdzie J. Kaczyński stoi przy malutkim kanisterku i buńczucznie opowiada, że odważny rząd może obniżyć akcyzę i w ogóle wszystkie podatki na paliwo. I co? I za przeproszeniem jajco z kolejnej porcji pustosłowia.

      Usuń
    8. Klechy im dodatkowo mieszaja w pustych glowach, broniac wlasnych tylkow i wycierajac sobie geby bogiem. Przeciez jak pis przestanie rzadzic, immoze sie wody do tlustych dup nalac, od nikogo nie dostana wiecej. A Tusk grozi rozdzialem kosciola od panstwa.

      Usuń

Zostaw slad, bedzie mi milo.

Maja nas za idiotow?

  Polska swietuje rocznice przystapienia do unii, no ja mysle, skoro ma same korzysci z tego przystapienia, gorzej z tym u nas, ja wolalabym...