28 lutego 2021

Dobry trend

 W calej Europie coraz bardziej widoczny jest trend odchodzenia z kosciola, glownie katolickiego, choc koscioly protestanckie rowniez notuja wzmozony ruch w jedna strone: w strone wyjscia. Sprawy wystapienia z kosciola nie wszedzie sa tak poukladane i uregulowane urzedowo jak w Niemczech, gdzie wystarczy zlozyc oswiadczenie w lokalnym urzedzie, bez osobistych kontaktow z parafia. Inna rzecz, ze wielu Niemcow i osob w Niemczech zyjacych i pracujacych, a co za tym idzie, placacych podatki, oficjalnie wystepuje z kosciola ze wzgledow finansowych. Ale to tylko o tym swiadczy, ze ich wiara nie byla szczegolnie gleboka, choc rowniez kryzys spowodowany pandemia nie jest bez znaczenia, kiedy liczy sie kazdy grosz. Wysokosc podatku koscielnego to 9% podatku dochodowego, kiedy wiec ktos niemalo zarabia, to i kwota podatku jest spora. 
Jednak najbardziej szkodza kosciolowi, powodujac masowy odplyw wiernych, kolejne skandale pedofilskie, ale rowniez brak reakcji biskupow, czy wrecz aktywna pomoc w ich tuszowaniu. Malo tego, biskupi, zamiast okazac pokore  i bic sie w piersi, wykazuja sie daleko idaca arogancja, wrecz groza odchodzacym wiernym piekielnymi konsekwencjami, ktore w XXI wieku moga jedynie wywolac usmiech politowania. 
A im wiecej nakazow i zakazow, im wiecej w kosciele arogancji i braku poczucia winy, tym ludzie beda go omijac coraz szerszym lukiem. Inna jest samoswiadomosc i wiedza w czasach internetu, okrzyknietego przez kosciol jako narzedzie szatana (no ja mysle, bez tego narzedzia nie mielibysmy tej wiedzy, a klerowi zyloby sie spokojniej i dostatniej) niz byla jeszcze 20 lat temu. 
W Niemczech wylalo kolejne szambo pedofilskie, tym razem w Kolonii, gdzie niejaki Woelki, kardynal z zawodu, przez dlugi czas tuszowal akty pedofilskie w podleglej mu archidiecezji i nie wyrazal zgody na publikacje raportu ekspertow w tej sprawie. I w tym przypadku ilosc chetnych do wystapienia z kosciola gwaltownie wzrosla, jak ok. 2006 roku po wyjsciu na jaw afery na Bawarii, w ktora byl zaplatany brat niemieckiego papieza, Georg Ratzinger. Wtedy i ja zlozylam wniosek o wystapienie z kosciola katolickiego. Tym razem jednak wnioskow bylo tyle, ze Kolonia uruchomila dodatkowe sily urzednicze, by sprostac wyzwaniom. Wyzwan jednak nie wytrzymaly serwery, przewidziane na 1000 wystapien miesiecznie.
Jednak sytuacja w Kolonii jest zgodna z ogolnym trendem, tylko w 2019 z kosciola odeszlo ponad pol miliona wiernych. W Polsce takich statystyk sie nie prowadzi, ale trend jest az nadto widoczny i nie pomagaja szykany ksiezy, ktorzy rozpaczliwie probuja uniemozliwiac dokonanie aktu apostazji. Coraz wiecej dzieci i mlodziezy rezygnuje z udzialu w lekcjach religii, coraz wiecej rodzicow nie chrzci dzieci, zostawiajac im furtke do samodzielnej decyzji, kiedy beda dorosle. 
Kler bowiem cwanie sobie wymyslil jakis grzech pierworodny, zmuszajacy rodzicow do pietnowania dziecka w niemowlectwie, co powinno byc prawnie zabronione, podobnie jak zapisywanie niemowlat do partii politycznej. Madrzy rodzice widza, jak bardzo jest utrudnione wystapienie z kosciola, wiec pozostawiaja dziecku decyzje, czy bedzie chcialo zyc w tej zaklamanej wspolnocie i nie narazaja go w dziecinstwie na kontakty z zaburzonymi psychicznie i seksualnie duchownymi. Mniej madrzy rodzice pietnuja dzieciaka, kiedy jest nieswiadomy.
Kosciol od dawna nie stanowi autorytetu dla wiernych ze swoimi podwojnymi standardami moralnymi, zas episkopatowi zupelnie one nie przeszkadzaja. Wazna stala sie kasa, nie moralnosc czy milosierdzie, o nadstawianiu drugiego policzka nie wspominajac.
Ten dobry trend odsuwania sie od koscielnej hipokryzji, chciwosci, zadzy wladzy widoczny jest w calej Europie, koscioly zaczynaja swiecic pustkami, bo ludzie sa coraz bardziej swiadomi i krytyczni, mysla samodzielnie i nie pozwalaja wmawiac sobie bajek, ani sie zastraszac. Zginela w kosciele idea jednoczenia ludzi, zaczelo sie dzielenie, mowa nienawisci, szczucie, a tego jest dosc w swieckim swiecie i w kosciolach wierni nie tego szukaja. Zamiast pomocy, nie tylko duchowej, widza wyciagniete lapy po ich kase, slysza, jak maja zyc, podczas gdy ksieza zyja po swojemu, skrzetnie omijajac 10 przykazan. Nie tedy droga! 
Lawina ruszyla i dobrze. Mam nadzieje, ze nic jej nie zatrzyma, bo ludzie nie potrzebuja TAKIEGO boga, jakiego reprezentuja jego sludzy. Boga, ktory smiertelnie sie pogniewa, kiedy wkladasz reke do wlasnych majtek, ale ktory nie slyszy bolesnego szlochu gwalconych na plebaniach dzieci.


16 komentarzy:

  1. Do wszystkiego się z czasem dochodzi: czasem gwałtownie, szokowo, czasem powoli, latami. Procesy, o których piszesz, zachodzą wszędzie, ale nie myślę, żeby u nas nastąpiło przyspieszenie- to kwestia wychowania, mentalności i własnych doświadczeń.
    Ale jesteśmy na dobrej drodze . Młode pokolenie już myśli nieco inaczej niż stare.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cale szczescie, bo w przeciwnym razie ten kraj bylby juz na zawsze stracony. Nic bardziej mu nie szkodzi od polskiego kosciola katolickiego. Jeszcze za moich szkolnych czasow kosciol byl autorytetem i gdyby nie pognal slepo za dobrami doczesnymi, bylby nim byc moze do dzisiaj.

      Usuń
  2. Gdy w urzędzie tutejszym stwierdziłam, że nie należę do żadnego kościoła to pani urzędniczka omal nie zeszła ze zdziwienia- jak to? Polka i nie katoliczka? A mój zięć, z którym byłam w tym urzędzie powiedział- to chyba dozwolone by nie należeć do żadnego wyznania i pani zamknęła usteczka. Podejrzewam, że była Polką z pochodzenia.
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie moja parafia przyslala po wystapieniu z kosciola list, w ktorym bila sie w piersi i zapraszala do powrotu. Nie skorzystalam jednak i nie mam takiego zamiaru. Dobrze, ze rodzicow tez mam normalnych, wiec przynajmniej na ich pogrzebach nie musze szarpac sie z chciwymi duchownymi.
      Moj pogrzeb ma byc jak najtanszy, anonimowo, w lesie i bez zadecia. Nie chce robic dzieciom kosztow i jak nie beda mnie pamietac ot tak, to i pomniki na grobie nie pomoga.

      Usuń
  3. Nawet troszke mi szkoda, ze nie moge dodac mojej cegielki. Matula rodzinie oswiadczyla, ze tylko po jej trupie beda mogli dziecko chrzcic, wiec z apostazji nici :(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madra masz macierz, moi rodzice pozwolili przekonac sie babci, ktora naciskala na chrzest, bo gdyby nie ona, nei bylabym ochrzczona i tez mialabym swiety spokoj na starosc. Ale przynajmniej nie dalam im zarobic na slubie. ;)

      Usuń
  4. och ja mam nadzieję doczekać kochana, oj mam nadzieję ale z drugiej strony patrząc na tutejszy narrodek i kolejne rządy ...setki i lat kolonizacji, kłamstwa, uzależnienia robią swoje. ale cieszy mnie, że się zaczęło, że zmiana myślenia itepe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, ze choc czesc mlodziezy, a w mojej Uc zgola bardzo duzo, odwraca sie od kosciola, nie pozwala wmawiac sobie ciemnoty, nie przyjmuje nauk z ust hipokrytow i klamcow. A i liczba apostazji lub co najmniej prob, jest nie do przecenienia.

      Usuń
  5. Ja ciągle powtarzam, że kościoły powinny być utrzymywane tylko z podatków wiernych, chętnych do lłacenia, no i oczywiście, wyprowadzenie religii ze szkoły do salek przykościelnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kler w Polsce do tego nie dopusci, bo mogloby sie nagle okazac, ze zamiast deklarowanych 95% katolikow w tym kraju, jest chetnych do placenia tylko 20%.

      Usuń
  6. Ciekawa jestem czy dozyjemy czasow, kiedy kosciol bedzie tylko prywatna sprawa wiernych, ktorzy zechca, skoro kosciola potrzebuja, go utrzymywac. Bylaby to jedyna sluszna sytuacja w kazdym panstwie. Znam w mojej rodzinie kilka przypadkow, gdzie mlodzi swoich dzieci nie myslą chrzcic i jest to reakcja na ostatnie wydarzenia w kosciele, a ich babcie zrezygnowaly z przekonywania by zmienili zdanie bo tez sa zniesmaczone tym co widza i wstyd im za polski i nie tylko episkopat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niestety nie jest sprawa wylacznie polskiego episkopatu, tak dzieje sie nie calym swiecie, w Niemczech to juz kolejny skandal pedofilski. Ofiary nie moga sie doczekac zadoscuczynienia i kary dla sprawcow, ich katow. Albo bowiem sprawa sie przedawnila, albo wysokosc odszkodowania jest jak spluniecie im w twarz, biorac pod uwage wielkosc majatku kosciola katolickiego. Jak wiesz, nie przepadam za USA, ale to panstwo, jako jedno z nielicznych, nie gnie karku przed zwyrolami w kieckach i zasadza takie kary, ze musza zwijac kramik, a z kosciola robi sie dyskoteka.

      Usuń
  7. Moje zdanie znasz, już się nawalczyłam z Kościołem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosciol powinien zostac zdelegalizowany jako bardzo szkodliwa dla panstwa i przestepcza instytucja.

      Usuń
  8. Chyba długo sie nie zmieni .Choć jak piszesz widać tendencję spadkową chodzenia do kościoł.Choć u mnie jeszcze walą tłumu ale już chyba trochę mniejsze.W dobie filmów w internecie o wykorzystywaniu przez księży ,powinni to ludzie sobie zobaczyć.Ja nie chodzę parę lat ,bo jak pomyśle co oni robią to mi się nóż otwiera.a ludzie dalej myśla ze Bóg jest w kościele.Podoba mi się jak o tym piszesz [czarno na biały]Jak by opodatkowali kościól ..to by świecił pustkami.Gosia z Jelcz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, 40 lat temu koscioly pekaly w szwach, bo kosciol ludzi jednoczyl przeciwko tzw. komunie, teraz kosciol zaczal dzielis i szczuc, a nie tego ludzie w nim szukaja.
      Wiele osob chodzi jeszcze z rozpedu albo co najmniej deklaruje katolicyzm. Zmieniloby sie to, gdyby swoja wiare musieli finansowac, jak tutaj.

      Usuń

Zostaw slad, bedzie mi milo.

Jak donosi...

  ... niemiecka prasa, a co ja wieszczylam od poczatku, samochody elektryczne to jedna wielka porazka. Tak, wiem, one mimo wszystko jezdza, ...