04 marca 2024

Powoli do celu

 Coraz wiecej ludzi oddala sie od wiary, wystepuje oficjalnie z kosciola za sprawa apostazji czy po prostu przestaje bywac na nabozenstwach, modlic sie albo wierzyc w ogole. Co lub kto jest temu winien? Czyzby wszyscy oni nagle zaczeli myslec? Watpliwe, skoro tak dlugo wylaczali myslenie na korzysc wiary w gadajacego weza i w to, ze z malzenstwa i jego dwoch synow powstala cala ludzkosc, a pozniej ze dziewica po zoofilnym akcie z golebiem powila mesjasza. 
 Z pewnoscia wiele osob miewalo takie przemyslenia, jednak tradycja i "co sasiedzi powiedza" zwyciezaly zdrowy rozum, dzieci sie chrzcilo, podobnie zreszta jak sie wiazalo czerwone kokardki na wozkach, od uroku i na wszelki wypadek. Tak i dzieci chrzci sie nie tylko na skutek marudzenia babci, ale na wszelki wypadek, bo kto tam wie, jak bylo z tym "grzechem pierworodnym", a przeciez chrzest niemowlat wprowadzono w interesie kleru dopiero pozniej, bo jak pamietacie, Jezus zostal ochrzczony jako dorosly. Ale zeby to wiedziec i sie nad tym zastanowic, trzeba przeczytac cos wiecej od ksiazeczki do nabozenstwa. Podobnie ze slubami, kazdy ma globoko gdzies te przysiegi "dopoki smierc...", a chodzi glownie o spelnienie marzen egzaltowanych panienek o welonie i avemarii. Pogrzeb podobnie, skoro nie bardzo wiemy, czy jest cos PO, wiec znow na wszelki wypadek zamawia sie kleche do pokropku. Jaka ja jestem szczesliwa, ze moja mama zazyczyla sobie swiecki pogrzeb, nie bede musiala szarpac sie z klechami. Tak, szarpac, bo ja na chciwych mizoginow traktujacych wiernych, a szczegolnie kobiety jak pólmózgi, reaguje agresywnie, zwlaszcza gdy dodatkowo za takie lekcewazace traktowanie musze slono placic. Tak wiec mama zrobila mi grzecznosc swoim zyczeniem.
 Ale ja tu mialam dywagowac, dlaczego wierni odchodza od kosciola i jak kosciol na to odchodzenie reaguje. Ano reaguje histerycznie, straszy diablami i pieklem, nie zauwazajac, ze sredniowiecze dawno minelo. Przyczyn ateizacji kler dopatruje sie w Harrym Potterze, japonskim kotku, jednorozcu srajacym tecza, walentynkom, internetom. I tu trafiamy w sedno, bo to wlasnie internety odkryly po calosci hipokryzje i wszystkie inne grzechy kosciola, szczegolnie obrzydliwy grzech pedofilii czynnej i biernej, znaczy biskupow kryjacych zwyrodnialcow. Z przenajswietszym plebanem z Wadowic, niejakim Wojtyla na czele. Przyszlo jednak nowe, nowoczesne i swiatle w postaci Franciszka, no ten ruszyl kilku opaslych biskupow, kilku innych doznalo naglej smierci po ujawnieniu ich zbrodni. Duzo szumu o nic, bo na dobra sprawe tych przestepcow nie spotkala zadna rzetelna kara, a i papiez nie do konca mowi wprost, za co suspenduje jednego z drugim. Malo tego, niektorzy po karze dalej zyja w swoich palacach i dostaja tak tluste emerytury ze skarbu panstwa, ze ich wierni musieliby na nie pracowac 500 lat, nie wnioslszy ani grosza skladki do kasy rentowej. Czyli matactwa, nazywanie przestepstw zaniedbaniami i zadna kara finansowa nie wchodza w gre. A ludzie to widza. Widzi to mlodziez, ktora nie chce miec do czynienia z bezkarnymi przestepcami na lekcjach religii, nie chce tych sakramentow, do niczego im niepotrzebnych. Coraz wiecej rodzicow rezygnuje z chrzczenia dzieci, zauwazaja wielka szkodliwosc spowiedzi w wieku 8 lat, zyja zgodniej i dluzej ze soba bez koscielnych blogoslawienstw, podczas gdy katolicy rozwodza sie jak na tasmie produkcyjnej, co widac u poboznych na pokaz celebrytow. Trumienne pokropki tez wychodza z mody, a kiedy w perspektywie mialby zostac wprowadzony podatek koscielny dla wiernych, wielu z nich chce jeszcze zdazyc z aktem apostazji, zeby wyskoczyc ze statystyk i nie zostac tym podatkiem obciazonym. I nie pomoga grozby klechow, dopoki oni nie zmienia siebie i stosunku do wiernych, dopoki beda ich traktowac jedynie jak dostarczycieli kasy, a nie pelnoprawnych czlonkow parafii i nie beda z nimi konsultowac wplywow i wydatkow, tak dlugo coraz wiecej owieczek bedzie opuszczac szeregi parafian. 
 Teraz ostatnio przeczytalam o jakims proboszczu w czy pod Krakowem, ktory codziennie o 21.37 napier***la dzwonami, budzac spiace juz dzieci, i do ktorego nie przemawiaja zadne prosby czy argumenty. Moze przemowi kasa, kiedy wiernych zacznie brakowac, a wraz z nimi funduszy na luksusowe zycie. To jest wzorcowy przyklad traktowania ludzi jak idiotow przez kler.
 A teraz troche statystyk z mojego podworka, bo tendencja odchodzenia od kosciola jest zauwazalna na calym swiecie i chyba tylko w najbiedniejszych i jeszcze niezcyfryzowanych rejonach Ameryki Lacinskiej jest jak bylo, bo bardziej cywilizowany swiat przestaje sie bac straszenia pieklem. W 2022 roku w Niemczech padl rekord wystapien z kosciola katolickiego, pozegnalo sie z nim na zawsze ponad pol miliona wiernych, co procentowo dawalo 2,4. Tu jednak niemala role pelni podatek koscielny, dla zarabiajacych wiecej jest on niemaly, wiec wiele osob robi to wylacznie z powodow finansowych, ale duza czesc ma dosc hipokryzji i bezkarnosci hierarchow. W Polsce jeszcze nie ma tej apokalipsy, ale wiele niemieckich kosciolow po bankructwach parafii zostalo przerobionych na budynki innego przeznaczenia. Osobiscie pilam kawe i jadlam lody w kawiarni w kosciele w Hannoversch-Münden.


 Dopoki wiec kler bedzie uparcie traktowal wiernych jak niepismiennych i bezrozumnych, dopoki przestepcy w sutannach pozostana bezkarni, dopoki wladza bedzie pokrywala ich rozpasane apetyty i pozostanie glucha na zaklocanie ciszy nocnej oraz wtracanie sie do swieckosci panstwa, tak dlugo kosciol nie doczeka sie poprawy. Bo zmiany trzeba zaczac przede wszystkim od siebie, od wikarego po papieza.

29 komentarzy:

  1. Gdyby wytępili pedofilię, rozliczyli wszystkich pedofilii i tych co ich kryli i wspierali, to dla mnie ta wiara katolicka mogłaby istnieć, bo przecież są ludzie że muszą wierzyć, chodzić do kościoła. I niech sobie tak żyją i wierzą w to co ksiądz mówi, dają pieniądze, nic mi do tego. Może im łatwiej nawet żyje się z ta wiara, może będzie im łatwiej umierać. Nie wiem, bo nigdy nie udało mi się zostać katolikiem, przecież w dzieciństwie próbowałam. Teraz, od kiedy wiem o ich zbrodniach seksualnych, wykorzystywaniu seksualnym dzieci, nigdy im nie wybaczę, to nawet coś nie tak brzmi że nie wybaczę, to za mało, domagam się ukarania ich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cale zlo kosciola katolickiego ma przyczyne w chciwosci, ona bowiem byla powodem wprowadzenia celibatu, co z kolei doprowadzilo posrednio do zwyrodnien seksualnych ksiezy. A poszlo o uniemozliwienie dziedziczenia przez rodziny klechow majatku, ktory mogl pozostac w lepkich lapach kosciola. Cala ideologiczna otoczka celibatu jest dla tych, ktorym myslenie sprawia trudnosc.
      Oni wszyscy sa po jednych pieniadzach nomen omen, nawet ten ostatni papiez, ktory z poczatku zapowiadal sie na kogos lepszego od Wojtyly.

      Usuń
    2. Tereso otóż poczytaj biblie i sie zastanów czy przypadkiem nie jest tak, jak piszą autorzy książki Chrześcijaństwo, amoralna religia, że z założenia wiara ta i chrześcijaństwo jest zamordystyczne, bóg to despota, syn boży to socjopata a miejsce kobiety jest w domu przy mężu i w bolach będziesz dzieci rodzić. Że życie doczesne to furda i fraszka a wieczność najważniejsza, że bezwzględne POSŁUSZŃSTWO bogu. POdstawą tej wiary jest Kastowość i kasta apostołów i kapłanów jest kastą panów dla owieczek. Ta wiara z założenia jest nieprzystająca do dzisiejszych czasów ....

      Usuń
    3. No jest tak, ja się z tym zgadzam. W sumie to mało wiem o religiach, bo mnie nie interesują. Nigdy nie byłam wierząca czy religijna i na pewno nie nawrócę się przed śmiercią. Z drugiej strony zupełnie mi nie zależy żeby walczyć z katolicyzmem i wybijać ludziom z głowy ich religijność, mogą sobie kochać amoralna religię, boga despote czy syna socjopatę.

      Usuń
    4. Alez kazda z nas ma w sobie tyle tolerancji, zeby nie potepiac zadnej wiary, do czasu i w wyraznie zaznaczonych granicach. Bo ja nie pozwole klechom srac sobie na glowe, ani dyktowac, jak mam sypiac ze slubnym i wychowywac dzieci.

      Usuń
  2. No i jestem za tym żeby jednak katolicki kościół istniał, bo obawiam się innej wiary.
    Byłam na blogu u Anglika i przeraził mnie jego ostatni post, tworzą się grupy : imigracka grupa religijna, polityczne grupy religijne, głosowanie muzułmańskie. Przetłumaczę jedno zdanie z postu “..polityczne grupy religijne, aby zmienić społeczeństwo, do którego przybyli po schronienie..”

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem zdania, ze kazda religia to zlo i wiekszosc z nich powstala w czyims finansowym interesie, a nie dla dobra wiernych. Moglabym polemizowac, co jest gorsze, katolicyzm czy islam, jedna warta drugiej, kazda agresywna i mordujaca.
      Katolicy tez przybywali, nie po schronienie, a po dobra materialne, wyrzynali cale narody, czynili je podleglymi i czerpali pelnymi garsciami, bo nie o ewangelizacje przeciez chodzilo. Czym sie roznili sie od islamu?

      Usuń
    2. No nie to było bardzo dawno temu, że katolicy mordowali. Wiec tym się różni że katolicy zatrzymali się a tamci nie, ciągle mordują, a kto to jest Hamas i cała reszta terrorystow?

      Usuń
    3. No nie wiem, czy tak sie zatrzymali, wciaz odnajduje sie masowe groby kobiet i dzieci obok klasztorow czy kosciolow i ofiary nie sa z czasow konkwisty czy inkwizycji, a calkiem wspolczesne. Muzulmanin ma w dupie kare, bo zyje i umiera w przekonaniu o dziewicach czekajacych na niego w niebie, katolik, gdyby zapewnic mu bezkarnosc, robilby to samo.

      Usuń
    4. No to jak tak im przyjemnie umierać, bo dziewice czekają, to dlaczego Hamas nie podda się, uratowałby swoich tych co niepotrzebnie giną. Nie podda się bo dalej chce mordować w imię tej religii, o której mówią że to religia pokoju.

      Usuń
    5. Powtarzam, ze kazda religia dziala w interesie tych, ktorzy ja wymyslili. Chwilowo za lby wzial sie judaizm z islamem, a tu blizej ortodoksi walcza na drony. Jaka roznica, kazdy ma w tym swoj interes.

      Usuń
    6. no ale Tereso, kk ma istniec tylko dlatego, że jest opozycją dla islamu??
      Do II wojny kk był ostoją antysemityzmu, księża i papiestwo otwarcie przez wieki potępiało Żydów i nazywało mordercami Jezusa. w czasie wojny kk nie pomagał Żydom, mało tego twierdził, że dobrze im tak, bo wedel starego testamentu kasa, przechodzi na kolejne pokolenia. kolbe, wyszyński to antysemici. zofia kossak szczucka co wy;pisywali. Dopiero reakcja świata na holocaust zmieniła narracje, bo im głupio było ...
      kk chrześcijaństwo ma krew na rękach milionów ludzi w imię wiary !! i miłosierdzia. ale chrześcijańskiego miłosierdzia. a to zupełnie co innego znaczy.

      Usuń
    7. Teatralna, tak między innymi niech kk istnieje jako opozycja islamu. Z dwójka złego wolę kk, ale najbardziej chodzi mi o to że jest tak dużo ludzi i w Polsce i na świecie wierzących że nie czuję że powinnam im wybijać religijność, wyśmiewać ich czy potępiać.

      Usuń
    8. Ja nie czepialabym sie zadnej religii, ale pod jednym warunkiem, zeby jakakolwiek religia nie probowala ukladac mi zycia. Niech sobie ludzie wierza, byle nie wtracali sie do mojego ateizmu. "Bo religia jest jak penis, jest w porzadku, gdy ktos go ma i jest z niego dumny. Ale jesli ktos wyciaga go na wierzch i macha mi nim przed nosem, to ma ze mna problem" (Stanislaw Kozinski). I nie ma znaczenia, czy jest to katolik, czy muzulmanin, czy wyznawca judaizmu, niech wszyscy razem spier**** ze swoimi wydumanymi wyznaniami i nie probuja mnie do zadnego przekonywac czy zmuszac.

      Usuń
    9. O Ty to dobrze ujęłaś. Tak właśnie o to chodzi żeby nie próbowali mnie ustawiać (że tak powtórzę za Tobą) jakoś nie odczułam żeby katolicy ustawiali mnie, a z tego co czytam, obserwuje grozi mi ustawienie przez islam.

      Usuń
    10. Zwaz na to, ze zyjesz w normalnym panstwie, gdzie religia ma niewiele do powiedzenia w polityce, jednoczesnie zyjac w nienormalnym, gdzie polityczna poprawnosc jest ponad zdrowy rozum. U nas tez juz w imie tej poprawnosci nie wolno nazywac swiat bozym narodzeniem, a swietami zimowymi, za to publiczna telewizja dostaje orgazmu, kiedy konczy sie ramadan, bo to takie swieto.

      Usuń
    11. No i znowu trafiłaś w dziesiątkę. Zgadza się u mnie jeszcze religia nie wtrąca się do polityki, jak są wybory to ludzie głosują na partię która im odpowiada, a nie że wybierają kandydata który jest wyznawca np islamu. A w Wielkiej Brytanii już są polityczne grupy religijne i tak w lokalnych wyborach wygrywa kandydat nie dlatego że dana partia tylko że dana religia.

      Usuń
    12. Swiat jest coraz bardziej chory przez te gowniane religie, bo one, zamiast laczyc i uczyc dobra, dziela i ucza zabijania. Popatrz, co dzieje sie w panstwach, gdzie religia ma spowo do powiedzenia, w Salwatorze, Iranie, Afganistanie, wszedzie religijny terror. Cale szczescie, ze w Polsce w pore zatrzymali te patologie, ale i tak trudno odspawac ja od panstwowego cyca.

      Usuń
    13. Tereso, z dwojga złego absolutnie oba te wyznania są identycznie terrorystyczne i ustawiają życie ludzi, ja wolę islam od kk bo to kk ustawia mi życie w kraju tutejszym i ustawić będzie nadal, bo taka jest jego misja i to jest napisane w biblii. żeby za wszelką cenę, nawet życia mojego uratować mnie przed piekłem. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. jak widać. Oraz wybacz apropos tej ilości wierzących coś takiego mi się skojarzyło: jedzcie gówno, miliony much nie mogą się mylić ...
      otóż mogą.

      Usuń
    14. Ja zadnej nie wole, bo obie sa diabla warte, ale islam jest zdecydowanie gorszy.

      Usuń
    15. Teatru, dokładnie ten punkt widzenia od siedzenia, ja od wielu lat będąc tutaj zdążyłam zapomnieć że istnieje Kościół katolicki, oni do niczego się nie wtrącają, jest tak jakby ich nie było, tak jak niedzielę w Polsce na mojej ulicy zapamiętałam że idą ludzie do kościoła, tak tutaj nigdy nikt z mojej ulicy nie szedł ani jechał do kościoła.
      Jak tak czytam jak bardzo kk rządzi w Polsce to dziwi mnie to i przeraża.

      Usuń
    16. Kazde panstwo wyznaniowe jest przerazajace.

      Usuń
    17. Tereso, ufff to mi ulżyło :-)
      Jasne, że obie wizje a przerażające. oba systemy religijne oparte na tym samym.

      Usuń
  3. Melduję, że jestem w trakcie apostazji, akt chrztu już wysłany do mojej parafii, czekam aż dojdzie i się wypiszę. Jedno me dziecię już się wypisało. Drugie nie chodzi do kościoła, komunie im nie wychodzą, ale to pewno dlatego, że nie mają kasy na imprezę, inaczej by zrobili, bo teściowa drąży temat. Najstarsza wnuczka ma wyjebane, dwoje najmłodszych to poganie niechrzczeni, rodzice na kontrakcie cywilnym są. Taka paskudna z nas rodzina, że nic, tylko egzorcyzmować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo Ty i brawo Inzynierstwo! Jak lobuzy poczuja wole boza, kiedy dojda do doroslosci, to niech sie chrzcza, bierzmuja i biora sluby przed oltarzem, ale niech to bedzie ich swiadoma decyzja, a nie przymus i gwalt na nieswiadomym dziecku. Przeciez do partii tez mozna sie zapisac dopiero po ukonczeniu 18 lat, zreszta czy zbawca nie chrzcil sie jako dorosly czlowiek? Masz madre dzieci.

      Usuń
  4. i ja jestem gotowa na apostazje, Pantero koniecznie przeczytaj Chrześcijanstwo amoralna religia. albo posłuchaj jest w wersji audio. ja jestem w trakcie.
    No powoli idzie w kraju tutejszym ale idzie z różnych powodów. Ja mam swoja teorie która mnie naszła podczas czytania książki, że chrześcijaństwo nie przystaje do demokracji. i nastał koniec. wyczerpała sie formuła :-))A ja osobiście nie chce być formalnie w szeregach wiary, która ma socjopatę za boga ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam dostepu, a chetnie posluchalabym, choc nie sadze, ze dowiem sie czegos nowego o chrzescijanstwie, zwlaszcza katolickim. Ich amoralnosc zauwazylam jeszcze w podstawowce, bo lubilam myslec juz od najwczesniejszych lat.
      Jak najdalej od religii z boskim socjopata i zwyrodnialymi slugami!

      Usuń
  5. Moja Mamcia, tak jak Twoja nie chce klechy na pogrzebie. Mam nadzieję, że niedługo i w Polsce będzie wprowadzony podatek od dochodu na kościół i państwo przestanie ich finansować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzadkosc u osob w tym wieku, ale trend jest taki, ze coraz wiecej starszych osob nie chce klechy na wlasnym pogrzebie. Do podatku koscielnego w Polsce jeszcze droga daleka, bo najpierw trzeba by zerwac konkordat, a tam jeszcze za duzo wyznawcow wsrod politykow. Poza tym sama slyszysz, jaki skowyt sie podnosi, kiedy sie tym opaslym pedofilskim knurom usiluje odebrac ich nienalezne przywileje.

      Usuń

Zostaw slad, bedzie mi milo.

Po skandynawsku

  Ha, nawet nie myslalam, jaka ja jestem nowoczesna. No tak bardzo, ze moglyby sie uczyc ode mnie topowe influencerki, tiktokerki, jutuberki...