12 stycznia 2024

Mydlo i powidlo

 Wlasnie doczytalam na lokalnej stronie w internetach, ze nie tylko w duzych miastach, ale rowniez w mojej pipidówie na niedalekim osiedlu odbyla sie jatka z masakra w noc sylwestrowa i 13 policjantow zostalo rannych. I nie, sprawcami nie byli biali niemieccy chuligani, wprost przeciwnie, ktorzy atakowali pelniacych sluzbe policjantow, wezwanych przez mieszkancow zaniepokojonych eksplozjami, podpalaniem smietnikow i rakietami wycelowanymi w okna domow. Nie trzeba mieszkac w Berlinie, gdzie skala zamieszek byla nieporownanie wieksza. I tak sobie mysle, ze jak nasz rzad dalej bedzie przyjmowal bez limitu i bezwarunkowo odpad przestepczy z calego swiata, to kiedys zabraknie policji, zeby nas przed nimi bronic. I chyba o to komus chodzi, o zniszczenie Niemiec i wiekszosci Europy. Szwecja juz zostala rownoleglym panstwem do panstwa islamskiego w jej granicach, tam ani policja, ani straz, ani nawet sluzby medyczne nie maja wstepu, no-go-areas. Metoda na to jest prosta, ale poprawne politycznie polmozgi nie odwaza sie poslac na te scierwa wojska, ktore w kilka godzin wyczysciloby no-go-areas z ich mieszkancow i odeslaloby tych bandytow tam, gdzie ich miejsce. Niech sie ichnia policja z nimi uzera. Przynajmniej w jednej kwestii Kaczynski z Orbanem maja racje, ze nie wpuszczaja tych przestepcow do siebie.
 
 Z ciekawostek. W Japonii istnieja restauracje, w ktorych jako kelnerzy pracuja starsi ludzie z demencja, a goscie sa na to przygotowani, ze niekoniecznie moga dostac to, co zamawiali. Jest zabawa i pierwiastek zaskoczenia, ale co najwazniejsze, starych i chorych ludzi nie izoluje sie od spoleczenstwa tylko dlatego, ze maja poprzestawiane w glowach, sa aktywni, czuja sie potrzebni. Podobnie zreszta wdraza sie na rynek pracy mlodych ludzi z niewielkimi psychicznymi niepelnosprawnosciami, np. z zespolem Downa, oni sa w stanie pracowac, utrzymywac sie samodzielnie, ale niewielu pracodawcow jest chetnych ich zatrudniac. Wielka szkoda, wiec dobrze, ze istnieja organizacje dbajace o ich zatrudnianie i utrzymanie na rynku pracy. Takie lokale sa juz nawet w Polsce.

 Jeszcze Wam opowiem, co mi sie przydarzylo z pewna przesylka. Dostalam maila, ze jest w drodze i bedzie dostarczona 3-4 stycznia. 5 stycznia dostaje wiadomosc z Klarna, ze przesylka jest dostarczona i mam placic. A przesylki niet. Pisze wiec tam, gdzie zamawialam, ze niczego nie dostalam, a adnotacja jest, ze dostarczona. Dostaje odpowiedz zwrotna, ze mam ja sobie odebrac z Paketshopu. Tu slowo wyjasnienia, zdarza sie, ze odbiorcy nie ma w domu, wiec kurierzy zostawiaja paczki w roznych miejscach i to jest ok, oni nie musza po kilka razy wracac pod dany adres, a adresat ma bodaj 10 dni na odebranie paczki, te miejsca znajduja sie zawsze w poblizu, rozne firmy kurierskie maja umowy w roznych sklepach czy placowkach. I jest sobie taka firma kurierska GLS, ktorej kurierzy organizuja sobie zycie prosciej, nie jezdza po domach, tylko wszystkie paczki od razu wioza do tego Paketshop, ale zostawiaja klamliwa adnotacje, ze nikogo nie bylo w domu. Wielokrotnie jezdzilam tam odbierac zamowione rzeczy, awanturowalam sie, a wlasciciel sklepu potwierdzil, ze wielu klientow skarzy sie, ze byli w domu, a musza odbierac paczki gdzie indziej. Kiedys napisalam skarge, ze place koszty wysylki na adres domowy, a nie do sklepu, wiec mi je zwrocili, ale jak widac, niewiele to pomaga, bo znow mialabym jezdzic po zamowiony towar, a przeciez u mnie w domu zawsze ktos jest, bo nawet jak slubny idzie z Toyka, a ja jestem w robocie, to mama siedzi i reaguje na dzwonek, zwlaszcza kiedy mowie, ze paczka ma przyjsc. Napisalam wiec mail zwrotny, ze tym razem nie odbiore paczki ze sklepu i albo dostane ja do domu, za co place, albo niech ja sobie biora z powrotem. No przelalo mi sie tym razem, bo ile mozna. Dostaje za chwile maila, ze oczywiscie, wysla mi moje zamowienie jeszcze raz do domu, tym razem przez DHL, odpisalam, ze jestem zachwycona i zyczylam im przyjemnego weekendu.

30 komentarzy:

  1. Czytalam na internecie o tych rozróbach noworocznych u Was w dużych miastach. O pobitych tak bardzo poważnie policjantach, że tylko do szpitala, nawet filmik widziałam. Wygląda że to taka nowa radość obchodzenia Nowego Roku, najpierw skaczą po samochodach, rozwalają je, to samo robią z oknami wystawowymi sklepów, co niektórzy przy okazji ubiorą się lepiej, no ale chyba największa radość podpalić to wszystko a jak jest dodatkowy, wybuchowy huk to jest już szczyt radości, no i pobici policjanci. Co niektórym wybacza się takie zachowanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ro jest po prostu nie do wytrzymania, a panstwo, zamiast w koncu wziac sie za ochrone obywateli i samej policji, dalej stosuje cenzure, chroniac bardziej bandytow, bo wprawdzie mowia i pisza o zadymach, ale ani slowa o sprawcach. A ludzie przeciez widza. A potem wielkie halo, bo slupki rosnaAfD, ktora nie certoli sie z ochrona danych osobowych przestepcow.

      Usuń
  2. No słyszałam o takiej teorii, że chodzi o osłabienie Europy Zachodniej poprzez nasłanie wam różnych bandziorów, taki marksistowski trik (może) nawet jest teoria że w ten sposób nastąpi wzmocnienie Rosji (jak by nie byli silni) już nie wspomnę o potędze Chin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez jestem tego zdania, jeszcze zanim zaczelo sie mowic glosno o teoriach oslabienia Europy. Merkel mozna zarzucic wiele, ale nie glupote, on a wiedziala, co robi, sprowadzajac i zapraszajac tych bandytow i terrorystow. Pytanie tylko, na czyim pasku chodzila.

      Usuń
    2. Merkel mialo bardzo dobre układy z Putinem, wiem że niektórych to niepokoilo, czytałam na blogach ludzi w Anglii. Papież też w jakimś sensie popiera Putina, nie rozumiem. Ale jeszcze bardziej nie rozumiem że papież popiera islamistów.

      Usuń
    3. Ten swiat w ogole stoi na glowie, zas najgorsze jest to, ze islamisci maja gleboko z tylu poparcie "dobrych ludzi" z zachodu, dla nich wszyscy jestesmy niewierni i wszystkim nam nalezy sie skrocenie o glowe. Merkel powinna trafic przed trybunal stanu za to, co zrobila Niemcom.

      Usuń
    4. I tu zgadzam się z Tobą kompletnie, jak najbardziej jesteśmy wstrętni niewiercy i trzeba nas skrócić o głowę. A na pierwszy ogień pójdą wszyscy ci co im do dupy wchodza.

      Usuń
    5. Ale potem przyjdzie kolej na nas :((( Na nasze dzieci i wnuki. Nie tylko Niemcy, ale caly swiat bardzo sie zmienil, odkad wyemigrowalam z Polski.

      Usuń
  3. Widzę, że i u Ciebie zaczęło kwitnąć cwaniactwo kurierów. Ja chyba już nigdy nie zapomnę odpowiedzi Panienki z infolinii, z firmy kurierskiej, że mąż odmówił przyjęcia paczki, zapłaconej i mam gdzieś ją odebrać kole Strykowa ( przejazd przez całe miasto).. Na mój komentarz, że chyba mąż zmartwychwstał, zamilkła i następnego dnia paczka przyjechała wcześnie rano, z komentarzem kuriera, że musiał specjalnie przyjechać z przesyłką. Od tej pory wszystkie przesyłki staram się brać do paczkomatu i nawet, gdy ma być to przesyłka kurierska, a wiem, że jest możliwość zmiany na paczkomat, to zmieniam w aplikacji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie "kurierow", tylko leserow z GLS i to juz od bardzo dawna. Inni przynosza przesylki do domow, chyba ze rzeczywiscie nie ma kogos i nie ma sasiadow, ktorzy by paczke przyjeli. Zawsze jednak zostawiaja awizo i stad wiem, ze byli rzeczywiscie, a ta holota z GLS tylko pisze mailowa notatke, ze nikogo nie bylo. A przeciez mama jest zawsze.
      Ja nie znam sie na paczkomatach, zreszta chce dostawac do domu i juz, za to place.

      Usuń
  4. Ja cały czas twierdzę, że gdy emigranci nie chcą pracować, to powinni być odsyłani do kraju z kąd przybyli. Tak samo, gdy popełnią przestępstwo i nie ma zmiłuj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem podobnego zdania, ale powiedz to skretynialym i poprawnym politycznie idiotom u koryta. Predzej Ciebie wsadza za kraty za, ich zdaniem - mowe nienawisci niz ich zmusza do roboty.

      Usuń
  5. DHL? Tylko nie to!
    W Norwegii brat pokazywał mi, jak państwo dba o niepełnosprawnych intelektualnie, którzy już skończyli szkołę (specjalną albo normalną, zależy od stopnia niepełnosprawności). Otóż tworzą im miejsca pracy, gdzie wykonuje się proste czynności i normalnie zarabiają na życie. Np. u nich w mieście jest pralnia. Pracują w niej same takie osoby. Każdy ma swoje zadanie, za które jest odpowiedzialny. Jeden umie obsłużyć pralkę, inny magiel, jeszcze inny jest biegły w sortowaniu rzeczy itd. I praca aż furczy, a miasto ma pralnię. I tak jest w całej Norwegii. Da się? Da się. Tylko w Polsce trzyma się tych ludzi zamkniętych czterech ścianach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja akurat z DHL (niemieckim!) mam same dobre doswiadczenia, polski DHL to zlodzieje, ukradli mi juz trzy przesylki.
      To naprawde straszne, jak w Polsce izoluje sie takie osoby, chyba estetom psuja optyke i panstwo woli placic im rente, za ktora trudno wyzyc, niz umozliwic im zarabianie na siebie.

      Usuń
  6. z niepełnosprawnymi jest w kraju tutejszym fatalnie...wszędzie jakaś cywilizacja tylko nie tu. W Japonii maja dużo stulatków i chyba nie wiedza co z nimi zrobić. nie mam przekonania, że kelner może mieć Alchajmera...trochę, to jakby dla mnie mało śmieszne, a nawet niestosowne, ...no może trochę przesadzam. Gdyż wczoraj jedna moja pani znajoma płakała i rozpaczała właśnie z powodu tej diagnozy u męża...w sumie straszne.
    Masz rację bandytow, terrorystów islamistów, nie chcących się socjalizować z demokracja należy sie pozbyć. Nie powinno sie pozwalać na enklawy islamu, jak w Szwecji. Musi być jakiś plan sensowny jak i co robić. Zwłaszcza, że interes partyjny na tym robi faszystowska prawica Wszędzie nie tylko u Was.
    Ale dzieders w pampersie to chuj jest, uchodźcami straszy ludzi, pozwala zamarzać dzieciom i kobietom, a na boku kręcą wałki i trzepią kasę!!!!!
    no ja na razie nie mam cyrku z przesyłkami TFU TFU. choc przyznam, że się bałam po Twoich opisach :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O traktowaniu niepelnosprawnych i izolowaniu ich w Polsce napisalam w komentarzu do FrauBe (pietro wyzej), wiec nie bede sie powtarzac.
      Na przestepczych migrantow nie ma zadnego planu, czasem uda sie deportowac jakas pojedyncza osobe, ale rzadko. A w Niemczech juz zaczynaja powstawac enklawy, szczegolnie w duzych miastach. Kazdy polityk trzesie sie, zeby go nie okreslic jako rasiste i obchodzi z kolorowymi bandytami jak ze zgnilym jajem. Jedynie AfD mowi otwarcie, dlatego im rosnie, a jak tak dalej pojdzie, to osiagna wiekszosc i porzadza sobie sami. Ale moze wreszcie zrobiliby porzadek z kryminalistami.
      Jeszcze sie okaze, czy moja przesylka dotrze do Ciebie, czy znow polscy zlodzieje przywlaszcza sobie moja krwawice.

      Usuń
  7. Mam podobne zdanie. Też uważam, że nie powinno się wpuszczać na teren Europy imigrantów. Powinno się pomagać im na terenie ich krajów. Kropka. Skoro są wpuszczani, korzystają z na swój sposób rozumianej wolności. Nic nie robią, nie pracują, nie chcą zostać legalną częścią społeczeństwa, które dało im dach nad głową. Wolą rozrabiać i żyć na przekór Prawa. Że też jest to tolerowane.
    Wiesz, nie wiedziałam, że w Polsce są lokale na wzór japońskich. A skoro są, to dobra wiadomość. Jestem ZA.
    A co do paczek - dobrze zrobiłaś dziewczyno. Nie po to się płaci, by potem latać za paczkami.
    Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem za ogolnym zakazem wpuszczania imigrantow, sama w koncu przybylam tutaj z Polski, mam wielu dobrych znajomych, a wsrod nich muzulmanie, ale... nam zalezalo na nauce jezyka i podjeciu pracy, trzymamy sie przepisow, respektujemy niemieckie zwyczaje i przestrzegamy prawa tu obowiazujace.
      Widzialam kiedys reportaz w telewizji (mam polski dekoder Polsatu) o kawiarni, juz nie pamietam gdzie sie znajduje, w ktorej pracuja mlodzi ludzie z niewielkimi psychicznymi niepelnosprawnosciami. Jak oni sie ciesza, ze moga pracowac, ze sa wsrod ludzi, a nie pozamykani w domach czy osrodkach. Tylko wiecej takich inicjatyw!
      Po paczki to ja moge latac, korona mi z glowy nie spadnie, ale tylko wtedy, kiedy rzeczywiscie nie bylo mnie w domu, gdy kurier cos przywiozl, ale nie wtedy, kiedy wiem, ze kuriera w ogole nie bylo.

      Usuń
    2. Wiesz, pisząc swój komentarz miałam na myśli przestępców, cwaniaków i inne takie indywidua, które korzystają na sytuacji. Przyjeżdżają do obcego kraju i nic z siebie nie dają. Też mam znajomych mieszkających to i tam i starają się być dobrymi obywatelami. Co do kurierów - miałam dwa razy przypadek, jak mi wciskali, że byli dostarczyć paczki. Nie dałam się.:)

      Usuń
    3. Migracje wcale nie sa zlym zjawiskiem, ale, jak piszesz, migracje z przestepczym podtekstem lub wyraznie przestepczym celem, a tak wlasnie jest z ta najnowsza fala migracyjna, ktora rozpetala Merkel. Od tamtego czasu Niemcy zjazdzaja po rowni pochylej, gospodarka lezy, a ludzie maja dosc pracowania na kryminalistow z kagancem na gebie, bo nie wolno sie poskarzyc ani skrytykowac bez okreslania krytykanta faszysta. Placic podatki na tych pasozytow i pysk trzymac - to nowe motto kolejnych rzadow republiki federalnej.

      Usuń
  8. Jestem luksusową kobietą, problem paczek rozwiązałam śpiewająco. Proszę dzieci o zakup, daję kasę. Dzieci odbierają (kurier, paczkomat, placówka) i karnie transportują mamusi. No, czasem trzeba poczekać trochę na transport, ale to już nie problem :) Trzeba umieć sobie radzić. A i najmłodsze pokolenie zachwycone jest, że może coś dla babci zrobić, odbierając paczkę z paczkomatu ;) Dwie pieczenie na jednym ogniu piekę. Mam takie samo zdanie o imigrantach, jak AMP - moje dzieci też emigrowały (inna bajka, że wróciły), nawet obywatelstwo mają co niektóre podwójne, pracowały tam, nie liczyły na benefity, a wróciły, bo tęskniły za mamusią (żartuję, ale nie do końca - niektórym zaczęło zależeć na tym, by ich dzieci miały blisko rodzinę, a niektóre z tych dzieci to są nawet w babci zakochane, z wzajemnością). Tak, świat powinien stać otworem dla ludzi, dla tych, którzy chcą pracować i respektują każde środowisko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie nie wkurzaja sami imigranci, ale ich specjalne traktowanie przez niemiecki rzad, ukrywanie ich przestepstw, tlumaczenie ich trauma, taka ogolna taryfa ulgowa, ktorej nie doswiadczy zaden Niemiec fundujacy przestepcom wygodne zycie w swoim kraju. A potem ci idioci chca delegalizowac AfD, kiedy ta partia zaczyna im zagrazac i kiedy stolki pod tlustymi dupami zaczynaja sie chwiac, bo jakos wczesniej nie zauwazyli, ze AfD to partia faszystowska, bo jako jedyna glosno mowi o przestepstwach straumatyzowanych nieproszonych gosci i o indolencji tego rzadu.

      Usuń
  9. Nigdy nie pojme ludzi wykorzystujacych kazda okazje do wandalizmu i bojek. W Europie jest to czeste, plus slysze o imprezach sportowych pelnych zamieszek, bojek i szkod.
    Z pewnoscia i u nas nie brakuje swiatecznych rozrabiaczy ale o wielkich noworocznych zamieszkach nie slyszalam. Natomiast na codzien nie boja policji, mowa o roznego rodzaju przestepcach - raczej policjant sie ich boi bo nawet 14to latek bywa uzbrojony, nie brakuje dzielnic do ktorych pilicjant nie zagladnie w pojedynke. Nie tylko to - sa dzielnice do ktorych biala osoba sie nie zapedzi ani nie zaparkuje w niej samochodu bo w pol godziny zostalby z niego rozebrany na czesci szkielet. Policja zostala ograniczona w swych dzialaniach i czesto ma zwiazane rece przepisami co powoduje ze przestepcy stali sie bardziej odwazni i aroganccy.
    To zjawisko stalo sie normalnym chyba na calym swiecie .
    Oczywiscie ze dzieki poprawnej polityce, oby ja pokrecilo !
    U nas zatrudnia sie w wielu miejscach niesprawnych dajac im srednio odpowiedzialne prace, najczesciej w sklepach.
    Dostarczanie paczek - czesto korzystam i nie mam zazalen, dostarczaja mi zawsze do domu, nie musze nigdzie za nimi chodzic.
    Dobrego weekendu Pantero.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zazdroszcze amerykanskim policjantom, u Was praktycznie kazdy moze byc uzbrojony, a taki policjant musi wyczuc, czy strzelac w obronie wlasnej, czy jeszcze poczekac, bo moze sie jednak okazac, ze przeciwnik nie jest uzbrojony. Zwlaszcza kiedy ma sie do czynienia z kolorowym. Poprawnosc polityczna nie doprowadzi zadnego spoleczenstwa do niczego dobrego, przeciwnie, swiat staje sie coraz bardziej nienormalny.

      Usuń
  10. Z pospiechu zapomnialam podac konkluzje naszej sytuacji i mojej opinii - u nas to "nasi" sa ta przestepcza grupa, wlasnego chowu jednym slowem i pewnie wiesz ktora mam na mysli. Druga sa gangi meksykanskie ale by byc fair dodam ze jednak wiekszosc z nich pracuje i przestrzega praw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Wasi", ale uprzednio sprowadzeni. Nie jestem rasistka, ale wystarczy spojrzec w statystyki kryminalne USA, co tu duzo mowic.

      Usuń
  11. Bardzo lubię być obsługiwana przez "bardzo dorosłych" kelnerów. Są naturalni, umieją porozmawiać kilka chwil, albo milczeć, gdy tak trzeba. Młodzież kelnerująca też jest wspaniała, ale nie ma tego sznytu, który zostawia na człowieku doświadczenie życiowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A kelnerzy z niepelnosprawnosciami sa tacy prawdziwi, nie umieja grac, jesli sie smieja, to na pewno szczerze. Uwielbiam.

      Usuń
    2. W moim mieście była przez jakiś czas restauracja, w której kelnerami były osoby z niepełnosprawnościami. Wydaje mi się, że zamknęli się podczas pandemii :-(

      Usuń
    3. Naprawde szkoda, ze nie pociagneli tego dluzej.

      Usuń

Zostaw slad, bedzie mi milo.

Maja nas za idiotow?

  Polska swietuje rocznice przystapienia do unii, no ja mysle, skoro ma same korzysci z tego przystapienia, gorzej z tym u nas, ja wolalabym...