31 lipca 2024

Ile ludzi tyle opinii

 No to mamy kolejna olimpiade, ktora trwa w najlepsze, ale juz mozna mowic o udanej... nie, nie imprezie, ale prowokacji, jakiej dopuscili sie Francuzi podczas inauguracji. Chodzi o slynna juz scene nawiazujaca do dziela mistrza Leonarda Ostatnia Wieczerza, odegrana przez jakies dziwolagi, chlopow przebranych za baby, jakis typowo glupi francuski performens, ze niby taka otwartosc (chyba arabskich odbytow, zeby latwiej bylo sie wslizgnac) i pomyslowosc, dystans do religii, ciekawe tylko, dlaczego do jednej. Chcialam w pierwszej chwili zamiescic tutaj zdjecie tej dosc kontrowersyjnej sceny, ale po pierwsze brzydzi mnie, a po drugie nie bede tym cudakom robila dodatkowej reklamy. Cos jednak musialo byc na rzeczy, bo organizatorzy przepraszali i gieli sie w poklonach, nawet wymyslili sobie, ze to nie o ten obraz wcale chodzilo, a o calkiem inny. Zalosne! Bo co jakies drag queen maja wspolnego ze sportem? Sie pytam? Aleee... no trzeba bylo podkreslic te przesadzona poprawnosc polityczna, calkiem jak Netflix, do urzygu.
 Znacie mnie, ja mam generalnie wywalone na wszystkie religie, kazda uwazam za szkodliwa, za zamulajaca umysly i za niebezpieczna. Kazda bowiem ma na sumieniu wiele istnien ludzkich, choc oczywiscie chrzescijanska najwiecej, a konkretnie katolicka. Bo to wlasnie chrystianizacja pochlonela najwiecej ofiar, 200 milionow czyli wiecej niz obie wojny swiatowe razem wziete, nie tylko w czasach zamierzchlych, ale calkiem wspolczesnie, zreszta co ja Wam bede mowic, poszukajcie u zrodel.  Mam wiec tej konkretnej religii wiele do zarzucenia, sama uwolnilam sie od niej odchodzac z kosciola, ale to jest moja prywatna sprawa. Rownie prywatne sa moje antyreligijne zlorzeczenia, natomiast to, co odwalili publicznie Francuzi, nawet mnie sie nie spodobalo. Jesli juz chca uchodzic za takich antyreligijnych, to proponuje posmiac sie z islamu. A czekajcie... zaraz... przeciez to juz bylo. W styczniu roku panskiego 2015 dwaj Francuzi algierskiego pochodzenia wdarli sie do redakcji satyrycznego pisma Charlie Hebdo i odstrzelili tam 12 osob, bo nie podobaly im sie karykatury Allaha czy tam Mahometa. To pisemko stapalo po bardzo kruchym lodzie, prowokowalo wszystko i wszystkich, nasmiewalo sie ze swietosci, zarowno islamskiej, jak i chrzescijanskiej czy judaistycznej. No to sie doczekali i przestali kozakowac na taka skale, przycichli, uszy i ogony po sobie. 
 To juz teraz wiadomo, dlaczego ofiara drwin padla tylko jedna religia, ze strachu przed zemsta, ale tez zeby tym drugim podlizac sie w ramach karykaturalnej do potegi poprawnosci politycznej, bo szkoda byloby, zeby Paryz zaczal plonac podczas igrzysk, dosc jest zametu z cala ich organizacja, zeby jeszcze prowokowac te czesc spoleczenstwa francuskiego i nielegalnej ludnosci naplywowej, ktora moglaby nie chciec posmiac sie z takiej niskich lotow satyry.
 Ale nie brak opinii, ze wszystko bylo w najlepszym porzadku, ze smiale i oryginalne, a ci, ktorzy protestowali przeciw bluznierstu, po prostu sie czepiaja. Bylabym tego samego zdania, gdyby wsrod gosci ostatniej wieczerzy czy tam innych bachanaliow starogreckich byly rowniez niewiasty w burkach, ktore z apetytem jadlyby szynke wieprzowa popijajac piwem.
 Na organizacje wydano niepoliczalne srodki, przedtem jednak wywieziono ze stolicy Francji bezdomnych, zeby nie psuli optyki w miescie milosci. Calkiem jak w roku 2012 na Ukrainie, gdzie przed mistrzostwami w pilke nozna gazowano masowo wszystkie bezdomne psy, one bowiem tez by psuly beztroski pobyt turystom. Bezdomni Francuzi i cudzoziemcy mieli wiecej szczescia, bo zyja i wroca kiedys, jak w Paryzu skoncza sie igrzyska.
 Ale z komentatorami moze byc krucho. Oni tam sa od komentowania wydarzen sportowych,  a nie wyrazania wlasnych durnych przemyslen. Pierwszy polecial polski dziennikarz sportowy o wiele znaczacym nazwisku Babiarz, za krytyke Imagine Lennona i nazwanie utworu wizja komunistyczna, nastepny byl Brytyjczyk Bob Ballard za seksistowska odzywke wobec australijskich plywaczek, ktore zdobyly zloty medal (Teresa, gratulacje!). Jak w takim tempie komentatorzy beda odsylani do domow, to ich do konca olimpiady nie wystarczy. Czasem wiec lepiej milczec i tylko wydawac sie glupim, niz odezwac sie i rozwiac wszelkie watpliwosci.
 
 EDYTKA. Z oficjalnego kanalu organizatorow olimpiady na youtubie zniknela transmisja ceremonii otwarcia, zamiast niej jest to:


 Gdyby sumienie organizatorow bylo rzeczywiscie tak czyste jak usiluja wszystkim sugerowac, czy usuwali by to watpliwe dzielo sztuki? I tak w internetach, jak powszechnie wiadomo, nic nie ginie. Wielka kupa kasy (z przewaga kupy) poszla jak krew w piach, a mogla zostac wydana madrzej, np. na wiecej lazienek dla zawodnikow w wiosce olimpijskiej, na lepsza organizacje wydawania jedzenia i na wieksze jego ilosci, bo dochodza skargi, ze nie wystarcza dla wszystkich, a kolejki w garkuchni sa za dlugie.




 Dzisiaj rano mam gastroskopie, wiec przydalyby sie kciuki, puffanie i ojojanie. Moze byc, ze odpowiedzi na komentarze ukaza sie z opoznieniem. Albo wcale, jesli nie przezyje zabiegu. Prosze wiec o wyrozumialosc.

42 komentarze:

  1. Ostro poleciałaś, ale pięknie, no i z dowcipem, tak lubię.
    No już paryscy organizatorzy przyznali się do wszystkiego, zresztą jak ktoś przeprasza to wiadomo że jest winny. I jak najbardziej przyznali że artystyczny dyrektor Thomas Jolly ‘zapatrzył się’ na dzieło Leonarda da Vinci “Ostatnia Wieczerza”, zresztą artystyczne przedstawienie ma nazwę “Scena z ostatniej wieczerzy nad Sekwana”. Może już niektórzy odpuszcza wytykania katolikom że się czepiają tego widowiska. No i muszę dodać że nie jestem ani wierząca, ani religijna, to tak na wszelki wypadek ‘że swój ze swoim trzyma’ bo tak niedawno oberwałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz mnie chyba qrwica jasna trafi!!! Cos ten blogger (albo moj lapek) niedomaga i nie publikuje mi komentarzy.

      Usuń
  2. Od razu przyznaje się że otwarcia olimpiady nie oglądałam, po prostu nie chciałam, zresztą może u mnie to była już noc, jestem do przodu 8 godzin (chyba), ale widziałam dużo migawek (fragmentów) najpierw w tv były to przyjemne wrażenia, nawet odcięta głowa i krew lejąca się strumieniami z okien nie wstrząsnęła mną, ale to była krótka przyjemna chwila, bo zaraz pomyślałam o dzieciach które to widzą i że będą śnić po nocach. Dużo czytałam i widziałam latając po internecie, no i ta biesiada zupełnie nie dla mnie, goły facet jeżdżący gołą dupa po stole, no nie powiedzieć brzydkie to, to za mało muszę powiedzieć obrzydliwe. Zaraz potem na kilku platformach (czy jak to się zwie) pokazali mi (zwrócili uwagę) na tancerza w majtka, niestety jego genitalia uciekły z majtek i były wyraźnie widoczne na zewnątrz nawet na moim małym iPadzie. A w pobliżu tancerza stały dzieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja poprzestalam na ogladaniu zdjec nastepnego dnia i czytaniu histerycznych opinii, najpierw katolikow, pozniej obroncow tej hucpy i mialam szczery ubaw z jednych i drugich, przerzucali sie bowiem tak idiotycznymi argumentami, ze rece opadaly.
      Kiedys jeszcze mnie olimpiady interesowaly, teraz za duzo w nich sponsoringow, interesownosci, hucpy wlasnie, a za malo czystego sportu. Zreszta jeszcze lepsze od otwarcia olimpiady sa jego echa. :)))))

      Usuń
    2. Moze niektóre komentarze są histeryczne, ale większość komentarzy jest logiczna, i nie ma podziału że katolicy i obrońcy widowiska. Nie wiem może tak jest wśród Polaków, że histeryzują, bo ja czytam komentarze na różnych platformach anglojęzycznych, różni ludzie piszą, często przedstawiają się że niereligijni i różnych narodowości, dużo Francuzów też krytykowało.

      Usuń
    3. U polskich katolikow histeria w onronie krzyza przybiera zawsze karykaturalne rozmiary, ale rownie histerycznie pisali obroncy tego zalosnego widowiska, jakie ja czytalam wywody o bezmozgich pato-kato, a przeciez ich, tych obroncow, retoryka nie odbiegala wcale daleko od fanatyzmu.

      Usuń
    4. @Teresa - To nie genitalia uciekły z majtek tancerza, tylko poszło oczko w rajstopach. Niefortunnie w tym, a nie innym miejscu akurat :-)

      @AniaMarysiaPe. ;-) Coś mi się dzisiaj kitwasi z dodawaniem komentarzy, nie wiem czy wyskoczą w odpowiednim miejscu w ktorym chciałam je umieścić :-)

      Usuń
    5. Aska, nie moge sobie tego wyobrazic, ale to dobrze ze tak bylo ze to oczko, ja sama bym tego nie dojrzala, ale tak tez komentowali ze to meskie klejnoty, wiec uwierzylam.

      Usuń
    6. @Aska, mnie juz od kilku dni nie chce przyjmowac komentarzy na blogerze, wiec to cos u nich. Kazdy komentarz przed proba opublikowania kopiuje, zeby nie poszedl w kosmos. Jak sie nie opublikuje, to probuje ponownie, ale juz nie musze pisac go od nowa, tylko wsadzam skopiowany. Taka jestem sprytna.

      Usuń
  3. A wracając do Twojego postu, właśnie dlaczego czepiają się tylko jednej religii, religii chrześcijańskiej i to nie tylko że na tej olimpiadzie, coś bardzo to pasuje skrajnym lewicowcom obrzydzać ludziom chrześcijaństwo. Może w ten sposób zbierają plusy u Muzułmanów, ale czytałam bardzo dużo komentarzy i Muzułmanie też krytykowali to widowisko i byli oburzeni takim wyśmiewaniem, taka kpina z chrześcijaństwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Normalni muzulmanie odebrali to widowisko jak powinni, takie na sile wyszydzanie jednej religii, ci inni tylko czekali na potkniecie w kwestii islamu, ale sie nie doczekali, bo przeciez zabojady to strasznie poprawny narod. Podczas II WS tez poprawnie poddali panstwo, czego wiec mozna bylo sie po nich spodziewac, jak nie jakiegos idiotyzmu z dziwolagami nieokreslonej plci i golymi dupami na stole.

      Usuń
    2. No i Muzulmanie widza ze jak wysmiewaja sie z chrzescijanstwa, to i z innych religii tez ale po cichu, bo poprawnie politycznie ich religia jest chroniona, ale ktoregos dnia moze zmienic sie.

      Usuń
    3. Zabojady pewnie liczyly, ze zapunktuja u swoich muzulmanskich gosci tym wyszydzaniem chrzescijanstwa. Jakim trzeba byc durniem!

      Usuń
  4. trzymaj się na tej gastroskopii. przezyjesz :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za chwile wylatam, dziecko mnie powiezie.

      Usuń
    2. nowspólczuje tez by mnie wkurzyło gdyby odwołali.

      Usuń
    3. Moglabym zrozumiec, gdyby lekarz zachorowal, no coz, sila wyzsza, ale zeby szkielek im zabraklo?

      Usuń
  5. Islamu i tym podobnych religii nie mogli wyśmiewać, bo to skończyło by się ogromnymi atakami islamistów i zamiast olimpiady, by była jatka...
    Trzymam kciuki za Twoją gastro i mam nadzieję, że wreszcie ktoś zrobi posiew z Twoich bakterii i antybiogram, bo już za długo Cię to męczy. 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mialam gastroskopii, wyslali mnie z powrotem do domu, bo im jakichs glupich szkielek czy innych probowek nie dostarczono, wiec nie mogli mi zajrzec do zoladka. Moj wqrw jest nieobliczalny.

      Usuń
  6. Miałam dwie gastro. na żywca i nic mnie to nie ruszało, ale zębatego to się bojam,oj bojam😬 Oby następna już się ziściła.
    Powiedz mi, bo nie kumam, czemu kpina z chrześcijaństwa jest poprawna politycznie, a z islamu wręcz przeciwnie? W czym tkwi ta różnica?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roznica polega na tym, ze kpina z islamu przynosi kpiacym smierc, po chrzescijanstwie mozna jezdzic jak po lysej kobyle, bo po pierwsze nic nie grozi, a po drugie podoba sie islamistom. Jasniej sie nie da. :)))

      Usuń
    2. I to by się zgadzało, dlatego tak sobie pozwalają.

      Usuń
    3. Nie wiem, czy wiesz, że ich symbolem jest miecz.

      Usuń
    4. Pewnie dlatego tak chetnie wszystkim podrzynaja gardla.

      Usuń
  7. Mam zupelnie taka sama opinie o otwarciu Olimpiady - ogromny niesmak! Uwazam ze ona, bedac sportowym wydarzeniem, powinna zawierac w sobie zero polityki i tykania orientacji seksualnych. Drugie to obrazilo nie tylko wiekszosc ogladajacych ale glownie sportowcow, wszystkich nie tylko chrzescijanskich. Powinnismy sie skupiac i podziwiac ich umiejetnosci, tyle trudu i lat poswieconych sportowi a nie dupie maryni. Wysmiali i zdegradowali cos szlachetnego i laczacego (przynajmniej do tej pory tak bylo) narody. Skoro sie stalo to nie dziwi mnie ze akurat francuzom przyszlo do glowy - zawsze byli dekadenccy, zawsze frywolni i szokujacy.
    Nie mysle ze zachwycilo rowniez samych sportowcow jako ze zabrudzilo impreze, zdegradowalo ich sugerujac ze biora udzial w paradzie freaks, ze Olimpiada to jedne wielkie bachanalie/orgie. Odczuwam ze obrazono nie tylko chrzescijan ale nas wszystkich - nie jestem wierzaca ale dotknelo mnie w niemily sposob - sportowcow i milosnikow sportu. I wiesz co? W sumie ukazali i wysmali samych siebie.
    Jesli koniecznie chcieli powinni wybrac inna okazje do tego widowiska, nie Olimpiade.
    I owszem, czytam jak marnie sa zorganizowane - odzywianie, transport, warunki hotelowe - a moze przez to ze fundusz poszedl na ten niewypalony pomysl zamiast organizacje imprezy.
    Trzymalam palce! Pomoglo, dobrze poszlo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogole nie poszlo, nie mialam gastroskopii, bo do mojej czyli z robienie antybiogramu, zabraklo im jakichs szkielek do hodowli kultur bakteryjnych. Wqrw moj siegnal zenitu, szybko stamtad wyszlam, zeby kogos nie zabic. Ile ja musialam organizowac, koordynowac, brac zwolnienia z roboty, ile osob musialo mi pomagac, zebym w spokoju mogla poddac sie tej gastroskopii, moja corka sie nie wyspala, bo musiala mnie odebrac z domu juz o 7.00. A oni zapomnieli zamowic szkielek.
      Teraz mam dostac nowy termin, chyba jak ktos odmowi swoj, bo normalnie terminy na gastro sa zajete juz do konca roku.

      Usuń
  8. Nie bój się, gastro nie gryzie ani nie zabija. Przytulam i ściskam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spojrz pietro wyzej na moja odpowiedz na komentarz Serpentyny.
      Wqrw jeszcze mi nie przeszedl.

      Usuń
  9. Czyli gastro skopana :/. To moze z nastepnego terminu zwieje pacjent bo przeciez nie lekarz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale nie jest powiedziane, ze kiedy oni mi ten extra termin zaproponuja, to on bedzie mi pasowal, przeciez ja mam mnostwo terminow wlasnych, mamy, slubnego, przeglad techniczny samochodu itp, wiec niekoniecznie zgodze sie na ich propozycje.
      Jestem naprawde strasznie zla, bo spieprzyli mi pol zycia tym niedotrzymanym terminem.

      Usuń
  10. Meliskę zaparz, Aniu. Meliskę. I może jakąś walerianę (wiem, wiem, walerianą to się koty truje ;) Przytulam, ale widocznie miało nie być tej gastroskopii, skoro jej nie było. Tak to już bywa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Juz mi powoli wqrw przechodzi, ale dzisiaj mialam naprawde ochote kogos ubic. Nie mam ani melisy, ani waleriany w domu.

      Usuń
    2. Duży błąd. Zaopatrz się. Warto :P Zabijesz świnię, a za człowieka pójdziesz siedzieć. Więc lepiej się zabezpieczyć. :* Dobre fluidy ślę :*

      Usuń
    3. Juz przyjelam wieczornie melatonine i wiele sobie po nocnym wypoczynku obiecuje. Zreszta psy i koty to najlepsze antydepresanty, lepsze od melisy. :)))

      Usuń
  11. Na temat tej Olimpiady w ogóle się nie wypowiem, bo jej po prostu nie oglądam. Tylko mi wpadają w oko wiadomości "pisane/drukowane", że organizacja kiepska. Tak na moje oko to Francuzi nigdy nie byli mistrzami organizacji wielkich imprez. Zatkało mnie z tą Twoją gastroskopią - Ale może lepiej , że nie było bo znów jakieś choleryczne upały są przewidywane. U mnie śliczne ciemne chmury i +28 i zupełny bezruch powietrza. Przytulam, delikatnie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to naprawde duze wyzwanie logistyczne i organizacyjne, dogrywane od wielu tygodni, a teraz mam byc gotowa, kiedy oni zechca. Poza tym przygotowana bylam psychicznie, nienawidze byc zaskakiwana. Upal nie bylby taki straszny o 7.30 rano, a juz mialabym wszystko za soba.

      Usuń
  12. Oj oj oj. Mam nadzieję, że było ok.

    OdpowiedzUsuń
  13. Sytuacja trudna do uwierzenia a ze stwarza Ci tyle problemow z nowym terminem to rzeczywiscie wkurzajace.
    Zauwaz ze takich "nie do wiary" robi sie coraz wiecej, jakby swiat i jego do tej pory dobra organizacja rozlatywala sie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasz rzad czerpie pelnymi garsciami z kasy chorobowej czy rentowej, bo za cos trzeba utrzymywac te "sily fachowe", co to niby zostaly sciagniete do Niemiec, zeby pracowac. Sluzba zdrowia jest tak bardzo niedofinansowana, ze trudno to sobie wyobrazic. Co oczywiscie nie znaczy, ze chocby w najmniejszym stopniu usprawiedliwiam odwolanie zabiegu. Tylko smierc lub choroba lekarza moglaby w moich oczach byc usprawiesliwieniem, a nie to, ze pomagierka zapomniala zamowic te szkielka.

      Usuń

Zostaw slad, bedzie mi milo.

Zostac z niczym

  W Poznaniu wybuchl pozar w starej kamienicy, zgineli w nim dwaj mlodzi strazacy, ale nie bylo ofiar wsrod mieszkancow, zdazyli sie szczesl...