31 grudnia 2023

Dobrego wslizgu w nowy rok

 Niemcy skladaja sobie w sylwestra zyczenia dobrego wslizgu w nowy rok, guten Rutsch ins neue Jahr i dopiero kiedy zegary wybija polnoc, mozna zyczyc sobie szczesliwego nowego roku, frohes neues Jahr.
 Ja zycze wszystkim moim znajomym, tym blizszym i dalszym, zdrowia, bo kiedy ono dopisuje, to cala reszta jakos sie ulozy. Bo co po pieniadzach i bogactwach, jesli czlowiek niedomaga. Niech w nowym roku spelnia sie Wasze pragnienia i marzenia, niech wreszcie ta Polska odetnie wrzod, ktory ja niszczy, a raczej wrzody, pis i kosciol katolicki. Najlepszego, kochani!


  Mowi sie w jezyku potocznym "miec swinie" (Schwein haben), to o kims, kto mial szczescie, choc sam dla jego uzyskania niewiele zrobil. Pochodzenie tego powiedzenia nie jest do konca jasne, choc uwaza sie, ze powstalo w sredniowieczu. W tamtych czasach ostatni lub najgorszy zawodnik zawodow sportowych otrzymywal jako nagrode pocieszenia - swinie. 

30 komentarzy:

  1. Życzenie zdrowia to najlepsze życzenie jakie może być, wiec pięknie dziękuję i też życzę zdrowia ponad wszystko, bądźmy zdrowi i cieszmy się życiem a będąc zdrowi damy sobie radę że wszystkim co nam nowy rok przyniesie, no przynajmniej ja tak myślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie srebro i zloto, to nic, chodzi o to, by zdrowym byc i wiecej nic. Nie rozglos i slawa, nie stroje, zabawa, lecz zdrowym byc i wiecej nic. Ze tak zacytuje z mala zmiana Polomskiego. Trzeba carpe diem, bo inaczej mozna sie na zycie spoznic.

      Usuń
    2. Chyba nie lubiłam tej piosenki, zresztą Połomskiego też.

      Usuń
    3. Ja poznalam go osobiscie i od tego czasu uwielbialam. Zmarl niestety niedawno.

      Usuń
    4. A to co innego jak poznałaś osobiście, wtedy i ja bym może polubiła. Moja mama bardzo go lubiła a ja chyba byłam z nią na przekór.

      Usuń
    5. No on nie byl idolem naszego pokolenia, ale trzeba mu przyznac, ze spiewal kazde slowo wyraznie i zrozumiale. Teraz nie bardzo wiadomo, o czym spiewaja, a nawet mowia w polskich filmach, bo to jeden wielki niezrozumialy belkot.

      Usuń
  2. Spokojnego i zdrowego, bez zbędnych atrakcji dla Was Wszystkich domowników z przyległościami 🍾🥂 ❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
  3. No to niech to będzie dla Ciebie spokojny, zdrowy rok. Trochę nudny, trochę zabawny, z dużą ilością wesołego psa i kotów. Taki rok do ogarnięcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie bedzie juz tylko gorzej, zdaje sobie z tego sprawe, nie ma sie co ludzic i zaklinac rzezcywistosci. Jedynie te futra sa dla mnie jakas pociecha.

      Usuń
  4. Aniu, oby nie był gorszy ten rok, o pięknej konstrukcji cyfr :-)bo parzystej. SPOKOJU i oby zdrowie dopisywało, jak mówisz, oby przemijanie nie martwiło, zdrowia i spełnienia choć malutkiego :-)) ściskam ciebie.
    (ja nie mam zbyt dużych oczekiwań więc i rozczarowania będą mniejsze w razie co)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam zadnych oczekiwan, bo wiem, co mnie czeka. Jest zle, bedzie tylko gorzej i nie wiem, czy zdolam dac rade wszystkim zadaniom, jakich sie ode mnie oczekuje.

      Usuń
  5. Jestem swinia w chinskim kalendarzu cos o tym Schwein haben wiem ;-) Wszystkiego najlepszego mimo wszystko i zeby to co Cie czeka przeszlo jak najgladziej ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem malpa, znak nijaki, ani dobry, ani zly. Takie tez mam malpie gowniane zycie.

      Usuń
  6. Ja rowniez mysle ze zdrowie najwazniejsze - gdy jest to wszystkie przeszkody latwiej pokonac.
    Mimo Twych oczekiwan niech bedzie udanym i dobrym Rokiem , niechaj nie przynosi przykrych niespodzianek i trosk a swinka jaka dostaniesz niechaj bedzie pelna marek. Lub euro.
    Moi odjechali wiec chodze z zapasanymi rekawami i pracuje nad doprowadzeniem w domu ladu i porzadku. Pojde spac o regularnej godzinie majac w nosie polnoc jako ze czy czuwam czy spie Nowy Rok i tak nadejdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas nie da sie spac o normalnej godzinie, bo i tak o polnocy zacznie sie taka kanonada, ze umarlego z grobu by poderwalo, wiec bede sobie cos ogladac przysypiajac, a spac bedzie mozna najwczesniej od 1.00.

      Usuń
  7. Wiele lat temu ... nawet nie myślało się o zdrowiu. Dobrego wślizgu w nowy rok. A w nowym dużo zdrowia. A może, nieoczekiwanych, rozczarowań co do wydarzeń których się spodziewasz :) Najlepszego Aniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czuje sie jak skazana na dozywocie bez mozliwosci wyjscia przed czasem za dobre zachowanie, za cos, czego nie zrobilam. Dla mnie zycie juz sie skonczylo, tak sobie wegetuje z rozpedu.

      Usuń
  8. Happy New Year :) I nie bądź taką pesymistką. Życie to kiepski kwadrans złożony z wyśmienitych momentów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. SJ, jest coraz gorzej, wiec jak tu wykrzesac z siebie chocby nute optymizmu?

      Usuń
  9. A ja to serdecznie pier...lę. Kolejna taka sama zmiana kartki w kalendarzu i o co tyle huku? Nie znoszę sylwestrów.

    OdpowiedzUsuń
  10. Anusia, dobrego wślizgu i dużo zdrowia dla Was wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ehhh... Ania, jak sobie pomysle, co mnie czeka w kolejnych latach, to odechciewa mi sie zyc.

      Usuń
  11. Anusiu- przede wszystkim zdrowia Ci życzę, a tym samym dobrego zdiagnozowania i ustawienia leczenia by nic Ci nie dolegało i nie dokuczało, a wtedy na pewno wszystko lepiej się będzie toczyć i układać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, ja to maly pikus, gorzej ze zdrowiem czlonkow rodziny i to wlasnie powoduje u mnie bezsenne noce i ataki paniki.

      Usuń
  12. Na takie dictum mogę Cię tylko przytulić. Zdrowia i mimo wszystko coś dobrego niech się zdarzy.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw slad, bedzie mi milo.

Maja nas za idiotow?

  Polska swietuje rocznice przystapienia do unii, no ja mysle, skoro ma same korzysci z tego przystapienia, gorzej z tym u nas, ja wolalabym...